Ekonomi tänk.

Vi försöker dra ner på varenda krona här hemma, En av sakerna vi börjat med är att storhandla på Lördagar.
det är för att all mat ska räcka  hela veckan inkl. mjölk, bröd, middagar och cola.
Tror vi tjänar mycket på det, när man springer till Ica varje dag så går det 4-500 kr varje dag men i dag handlade vi massa mat för 1200 kr inkl. 2 backar cola. och förra veckan handlade vi för 700 kr och fick bara köpa lite bröd & mjölk extra på torsdagen.
2000 kr för 2 veckors mat.....
Vi gör en matlista och försöker följa den. Inte super kul kanske men mer lönsamt.
 
Sen bunkrade vi från rusta idag.
6 liter Ariel tvättmedel, massa sköljmedel, roll on , duschkräm och schampo på rusta för 290 kr.
 
Bara godis/chips till helgen.....
 
 I dag köpte vi 10 st. 1,1/2 liters mjölk = 15 liter som vi hoppas räcker till nästa lördag..
Det sköna i hela kråksången är att jag slipper handla efter jobbet varje dag och maten är redan bokad och klar.
 
Denna vecka gör vi stora satser av:
köttgryta
kasslergratäng
korv med pepparrotssås
sjömansbiff
fisk & potatismos med Smögen sås
 
Vi gör mycket av allt så vissa rätter finns i 2 dagar inkl. matlåda.
 
Ja nu har jag delat med mig om mitt mat & inhandlings tänk just nu.
Hoppas ni får en fin Lördag // Maria
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Superbra ide! Vi ska också dra ner på matkostnaderna här hemma. Rejält måste vi dra ner också. Kolla annonsbladen som kommer i veckan, matlista osv.. Lät ju som en supersmarrig veckomeny ni ska ha i veckan :)
Kram

Svar: Tack
Jag ska oxo lus läsa annons bladen
Maria Höglund

2015-02-08 @ 10:58:04
URL: http://Unaangelita.se
Postat av: Medberoende

Mina föräldrar borde också göra sådär, det sparar både tid och pengar... Plus att jag hatar att pappa och jag måste stanna och handla vaaaarje jävla dag efter jobbet (veckorna jag jobbar sent och påverkas av det). Men nej sån organisation finns inte här. Nångång för många år sedan testade dom men det höll inte länge haha...

2015-02-08 @ 22:03:22
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0