Fredag

Hej , Jag har haft en ledig skön fm
 
Städat
Tagit 2 promenader
Handlat
Tvättat
Börjar packa tills i morgon 
Färgat bryn
Duschat och lagat kvällens middag 



                  Dagens middag blir saftiga köttfärsbiffar med paprika & vitlök
Finhacka paprikan och vitlöken. Fräs dem mjuka i stekpanna och tillsätt kalvfonden (/2 dl plus samtliga kryddor och låt sjuda ett par min. Blanda färsen med ströbröd mjölk och ägg. Tippa i krydd/paprika blandningen och rör om väl. Forma stora biffar och bryn dom i resten av fettet på båda sidorna. Lägg biffarna i en form skölj ur pannan med vattnet och häll det över biffarna. Slå över lite grädde efter behov. Stek biffarna fördiga i ugnen 200 grader i ca:20min
 
     Bon Apetit
Jag tänkte servera det med sallad & Tzatziki
Önskar er alla en fin Fredag // Maria
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Men ÅÅÅÅÅ vad gott!!

Angående mina köttbullar! Jag mäter ju aldrig någonting så det är svårt att förklara då.
Men jag blandar ströbröd med matlagningsgrädde istället för mjölk/vatten, sen hr jag alltid i någon matsked ox eller kalvfond.
MASSA salt o peppar, både svart och vitpeppar. Ett ägg såklart (behövs inte mer än 1 ägg för då blir smeten så lös tycker jag), sen provsteker jag alltid lite innan så jag får den exakta smaken som jag vill ha.
Mina köttbullar är alltid supergoda och inte ett dugg torra. Gillar man som jag lite sting i så är det bara hälla på lite chilipulver :)

Ha en fantastisk helg nu. Ta mssa bilder ;)
Kram//Therese

Svar: Tack, ska testa detta, jag gav mig på köttfärsbiffar i dag med massa sting. Sambal olek, kalvfond och massa vitlökPuss puss puss
Maria Höglund

2015-01-23 @ 13:26:32
URL: http://unaangelita.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0