Elbrand

För ca 40 min sen knackar det desperat på dörren
Där står en utländs kille som säger 
Vi har problem 
Det brinner

Sen ser jag bara Henning handlar blixt snabbt 
Han springer ner i porten med kalsonger och Foppa tofflor och jag ringer 112

Henning kommer upp och fyller en hink med vatten som han tänkt hälla på golvet där elden spridits till i från lysröret 
Men precis då kommer 3 brandbilar
Ambulans och polis
Dom ber honom lämna porten och rökdykarna går in och jag hann inte säga så mycket till larm  centralen innan jag ser alla brandbilar 

Dom jobbar blixtsnabbt och de ser mig i köket och ber mig stänga alla fönster 
Vi hinner få in lite rök eftersom vi öppnat dörren 2 ggr men det kan vi bara vädra ut 








När släckningen var klar knackar rökdykarna på dörren och berömmer Henning och frågar om vi är ok och om det är rökfritt 
Gulliga killar & tjejer
En av rökdykarna var en liten blond tjej 

Slutet gott // Maria 

Kommentarer
Postat av: Annica

Tur att det gick bra. Kram

2015-07-26 @ 02:04:17
Postat av: Medberoende

Usch , obehagligt! Tur att det slutade väl!

Svar: Det slutade bra men det luktar el brand i porten 💋😒
Maria Höglund

2015-07-27 @ 19:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0