23/6

Hej
sorry för dålig uppdatering, hinner inte...
Jobbade kväll/natt igår
somnade 01.40 och vaknade av jobb sms:s 05.32 sen har det rullat på.
I går och i dag har varit helt galna. Jag skulle egentligen varit ledig Måndag & Tisdag men jag kom hem i Söndags och tur var väl det hahaha.
 
Tur att jag ÄLSKAR mitt jobb.
Jag kom precis hem i skrivandes stund från villan , 2:a gången i dag.....
I kväll blir det en lugn kväll och i morgon ska jag vara på jobbet 08.00 senast pga. Tele 2.
 
Nu ska jag berätta vad jag har gjort:
Jag har tydligen betalat grannens hyra ???!!!!!  WHAT
Generöst eller vad ??
 
För ca 10 dagar sen fick jag min hyresavi.
Mitt namn och allt stämde p fakturan men inte summan.
Hyran var nämligen på 600 mer.
Alla pratar om en hyreshöjning så jag accepterar det bara och betalade snällt  in 9500 kr.
 
I fredags kom ytterligare en hyresavi på den rätta summan och jag har inte hunnit ringa Akelius förs i morse.
 
Då säger dom att dom inte ser min inbetalning trots att jag sitter med kvittot framför mig
 
och det ända hon säger är
 
- Jag ser inte dina pengar
- ditt OCR nummer finns inte osv.
 
Jävlar va arg jag var
Kalle & Sandra typ vaknar av mitt hysteriska samtal, jag skriker typ helt hysteriskt
MEN VA FAN ÄR MINA 9500 ????????
Hjärtat bultade och jag fick fan svettningar.
 
Jag säger till henne typ 2 ggr att kolla upp OCR numret ,,,, men då svarar hon bara
Det finns inget sånt OCR på dig......
Då säger jag lugnt
 
Kan du kolla om OCR numret tillhör någon annan........???
tillslut  säger hon att det tillhör min granne och att summan stämmer med min inbetalning så nu hittade hon mina slantar.
 
Men då säger hon
- gå till din granne och prata med honom så du får dina pengar
Men What ????
Ska jag knacka på honom och säga
- hej jag har pröjsat din hyra, ge mig 9500 i kontanter...
Jag bad ekonomi avd sköta allt så nu vänta jag mig att mina pengar betalas åter så jag kan lägga in MIN hyra
Tryckfels nisse hade varit framme och skrivit mitt namn och grannens OCR och hans summa.
 
Gissa om jag kommer vara vaksam nästa gång.....
 
     Peace out // Maria
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Vilka klantar det finns a
lltså...
Hoppas allt löser sig!
Hahaha tryckfels nisse, typiskt ett ord som min mamma skulle kunna säga hahahaha.

2015-06-24 @ 21:19:21
URL: http://medberoendee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0