Hemma igen

Ett mysigt dygn hos brorsan 
Men denna gång åkte jag dit för att jobba, hjälpa till
Jag erbjöd mig , för Kenneth & Sussi har det så jäkla körigt just nu med jobb, bygget, tomten, huset och snart sagas student som dom vill få ordning till
Jag kom ut till Vaxholm 10.30 och vi körde järnet till 23.30 med break för lunch, middag och fika 
En effektiv dag med mycket kvalitetstid med familjen 

Det är nämligen så här att K& S har en miljon prylar
Massa vackra saker som bla köpts på loppis, sen är det ett intressen som har och massa familje pryttlar you name it

Ett exempel 

Om jag har 10 tallrikar så har Sussi 300 tallrikar
Om jag har 2 sportdrycks flaskor har Sussi 25
Om jag har två kylväskor har Sussi 10
Om jag har 5 kökshanddukar har Sussi ett helt linneskåp fullt
Ja ni hajjar 

Vi rensade skafferi, kök och lite annat smått i går
Jag tog bort målarfärgsstänket på de nya fönsterna i nya utbyggnaden 
Sussi fixade tvätt och brorsan målade 
Tuva städade sitt rum
Vi fyllde bilen med grovsopor mm mm
Självklart har dom massa kvar att fixa men jag är glad att jag kunde hjälpa till litegrann 
Vid 23.30 tiden tog vi en iskall öl och lite chirre och småsnacka in på nästa dygn
Vid 01.30 typ dog jag av trötthet 





          Tvätta lite fönster


          Brorsan målade 


                 Skafferiet innan 



    Ordning & reda och vi kunde kliva in 


        Saker överallt
Sussi sorterade till loppis, myrorna, familjen mm mm

   Sorterade och diskade porslin , röjde undan på bänkar 


        

    Städade och dammade i köket 


     Vi var helt enkelt grymma 
Dom skulle fortsätta i dag när jag lämnade dom /   Kram Maria 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0