Skara eller Miami

Hej vänner
En bra dag, sprungit hit & dit men jag har hunnit med allt jag skulle hinna med.
 
I dag har jag en fråga till er föräldrar till barn (17 år) läs nästan vuxen.....
 
Våran Kalle är en hemma kille, det är väldigt sällan han vill följa med mig/oss när vi ska åka bort.
Tex. vill han inte följa med när vi ska till Norrland. Jag kan verkligen inte tvinga honom även fast han inte är myndig. Jag förstå honom, vem hade inte velat ha lgh för sig själv när mamma reser bort.
Nu är det så att Kalle har varit hemma flera ggr själv och han har ALDRIG strulat eller gjort bort sig så jag litar på honom .
Men någon gång vill man ju hänga med honom och göra något kul.
 
Så nu har jag alltså ställt frågan till Lilleman.
 
- Kalle om du vill göra någonting i sommar, vad skulle det vara ?
 
Han svarar
- Skara sommarland eller Florida till Bosse & Annelies hus...
 
Hm...
Knappt jag har råd med Skara så Miami/Florida går ju fet bort
I dag var jag inne på skaras hemsida och det är fullt typ hela sommaren och svindyrt, typ ett dygn för oss skulle kosta ca 7000 kr med boende, entré, mat och bensin.
 
Herregud.
 
Men det stora problemet är ju att det är fullt de veckor vi har semester och Kalle inte jobbar.
 
Vad kan vi göra nu ????  Har ni något roligt tips på lager ????
 
Han vill inte åka kryssning, Han vill inte till Liseberg osv osv !!!!
Ett jäkla dilemma.
 
Om ni som läser detta och är runt 17-20, vad skulle ni vilja göra med era föräldrar....
 
 Ps. Kalle fick en dr tid för huvudet på Måndag 18/5. Skönt.
 
 
Ja Ja nu ska jag göra något jag sällan gör en vardag, Jag ska svulla chips & dipp
Jag har varit sugen sen i Söndags.
 
                Love Maria
 
 

Kommentarer
Postat av: Medberoende

Jag skulle kunna åka på semester vad som helst med mina föräldrar haha, trots att jag är 20... Anledningen till det är att det sker så sällan, det har inte hänt på många många år, så jag skulle bara bli glad och tacksam om jag ens fick den möjligheten..

Men samtidigt förstår jag verkligen hans tanke och typ alla mina vänner är så, just för att dom får tillfällena så ofta och därför inte vill mer och så är det såklart skönt att ha ett hushåll för sig själv ett tag haha. ´

Intressant läsning förövrigt!

Kraaaamar!

Svar: Tack
Kram
Maria Höglund

2015-05-12 @ 21:20:34
URL: http://medberoendee.blogg.se
Postat av: Johan

Det där är jättesvårt, alla är ju olika. Jag hade mer än gärna ätit på restaurang, gått en lång promenad och sedan fikat vid något fint uteställe, eller helt enkelt bara varit i stugan med dem. Vilken sommaridyll det är där alltså! kan knappt förstå att jag avskydde att vara där när jag var mindre, men tiderna förändras... :)

Svar: Så sant 💜tack för ditt svar 👍
Maria Höglund

2015-05-12 @ 21:23:58
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Beatrice

Tycker att det är så fint att du verkligen vill umgås med dina barn! Kan ni inte hitta någon mysig stuga att hyra på någon camping och se till att alla följer med så grillar ni och käkar glass och spelar spel tillsammans på kvällen kanske.
Annars typ någon stor outlet som ligger en bit bort, har ju sett att han gillar att shoppa, och så bo där någon natt på något mysigt ställe så kan shoppingen vara en morot för att få med honom, ni hittar säkert på något :) kram tycker om din blogg

Svar: Tack Beatrice , det där med shopping skulle han gilla 👍❤️ tack för tips
Maria Höglund

2015-05-13 @ 08:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0