Purple Rain.

 
     Prince The man har gått bort.
Han och hans musik har jag massa minnen av.
 
 
Jag har en del jag kan berätta om honom ,, vi setts på riktigt flera ggr när jag jobbade på Sheraton Hotell i Sthlm.
 
Under gymnasietiden så jobbade jag extra som housekeeping/städare på Sheraton hotell efter skolan och på helgerna.
Jag har träffat många kändisar på det stället då jag jobbade på plan 7 där presidentsviten låg.
Jag har Bla träffat Tina Turner, en arabisk Prince, kända skådespelare och så Prince...
 
Jag och min kompis avgudade Prince på den tiden och vi fick typ hybris när han bodde på vårt hotell.
Vi var unga då och gjorde saker man INTE fick göra som anställd.....  Fy på oss
 
Prince var väldigt speciell då det gällde saker han ville ha på sitt hotell rum, Bla så hade han en stor flygel och hela sängen var full med pälsar, fällar och täcken,   han låg som prinsessan på ärten.
 
När vi såg att Prince gick i väg med sin personal och livvakt så passade vi alltid på att städa hans rum , han hälsade alltid på oss personal ! 
 En dag fick vi för oss att lägga oss i hans säng, prova hans små kläder och höga klackskor  ,,vi gjorde det utan att någon kom på oss , men en annan dag så satt vi och klinka på hans flygel (samma dag hans konsert var på globen) och helt plötsligt står hans biffiga livvakt i dörren,    MINDRE GLAD.... 
Vi åkte ut såklart, samtal till cheferna och vi fick inte städa hans rum något mer under hans vistelse...
Vi skrattade lite å saken och samma kväll var jag och Reneé  på hans konsert i Globen (hovet)  och det var den grymmaste konserten jag varit på..........
 
Han e skön och jag älskar PURPLE RAIN.
        R.I.P

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilket underbart minne ❤️

2016-04-22 @ 07:01:52
Postat av: Therese

Haha kul minne!
Själv hade jag ingen speciell relation till Prince, har hört Purple rain typ men inte mycket mer.
Ha en härlig helg nu! Hoppas du ska göra något kul.
Johan sa innan att vi INTE ska köpa massa gotta till helgen men vi får väl se hur det går haha

Svar: tack gumman....kram
Maria Höglund

2016-04-22 @ 17:44:37
URL: http://misstess.vimedbarn.se
Postat av: Medberoendee

Haha vad häftigt och roligt minne! 😅
Och här hemma har han spelats mycket den här helgen då min mamma gillade honom myyycket

2016-04-24 @ 15:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0