Fredag 26/8

 
Halloj
Trött tjej i dag, vaknade av massa sms:s i går kväll så klockan 00.00 stängde jag av ljudet och tur var väl det då sista sms:et kom 01.10
 
Jag har löst frågorna i dag (blink)
 
I dag ställde jag in 2 planer.
 
1) jag hade tänkt att åka till Farsta men pallar INTE
2) då tänkte jag att jag åker till Haninge C istället men jag pallar INTE det heller.
Känner för en mysdag hemma, bara gå runt och pula lite.
 
Jag har varit uppe i C för att köpa ett presentkort till Saga, (20 års fest i morgon) men det sket sig också då alla deras presentkort (vill ej uppge butik) hade utgått. Så jag får lägga en liten slant i ett kuvert istället.
 
I dag blir det räktacos här hemma och lite film mys / Hoppas ni får en fin Fredag
 
 
 
 
 Hittade en gammal bild (5 år sen) när vi var med mamma i Side. En jätte mysig resa då mamma gjorde sin första tattoo, hon gjorde 3 stjärnor på armen.
 
Mamma har en bil som hon vill sälja och en granne började visa intresse för den för ca 4 månader sen och ville ha nycklarna av mamma för att åka med den till en verkstad och kolla felen. Värdet på bilen är ca 10000-15000 kr men mamma vill göra en snabb affär och släpper den för 4000 kr.
 
sagt och gjort så sa hennes granne att han skulle ge mamma pengar när han fick tillbaka på skatten runt midsommar.
En dag var bilen i väg rullad till verkstad och mamma hade för 3 dagar sen fortfarande inte fått tillbaka bilnycklar eller bilen.
Han börjar tjata på mamma om papper på att skriva över bilen etc. och jag sa till mamma att vad du en gör så skriv inte på några papper förs du fått dina pengar.
 
Sen började grannen få lite attityd men då tröttnade mamma och hotade honom med mig och Henning
- att om bilen och bilnycklarna INTE är tillbaka omgående så kommer vi 2 ner nästa helg och besöker honom.
 
det tog en dag så kom han upp med 3000 kr och säger nu att sista 1000 lappen kommer nästa lön ?!?!
Vi får väl se....
Han kommer inte få papper på bilen förs sista 1000 lappen är hos mamma och vi kommer åka ner och vända upp och ner på gubbjäveln om det inte händer något senast den sista sept.
Ingen jiddrar med min mamma..............
 
     Ha det bäst Hörrni / Maria
 
     
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Bra 👍🏻 jag sa samma sak till henne.

2016-08-26 @ 12:46:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0