Starta företag och sista dan

Kalle började ju sista året på ekonomi / ekonomi linjen förra veckan och i dag körde dom igång med det största arbetet hittils , I 3:an ska nämligen eleverna starta ett eget företag grundat på en smart affärs ide.
det är super seriöst.
Dom öppnar företaget på riktigt via skatteverket och företags konto på banken mm.
dom får investera pengar (max 250 kr per skalle ) + att vi och dom som vill och dom som tror på deras affärs ide får oxo investera pengar i företaget max 250 kr.
 
Nästa termin åker dom till mässan och presenterar sina idéer.
Nu gäller det bara att komma på en bra affärsidé. (stressens jävla morsa)
detta arbete ger poäng på betyget.
 
Lycka till alla elever.........
 
I kväll är det också Kalles sista kväll på Ica (trist)
Han jobbar 17.45-01.00 för dom kör en jätte inventering.
Ica BB kör det 2 ggr per år och i kväll är det dags.
sen är detta nog Kalles sista jobbpass och sen är det bye bye.
Kalle hade frågat om dom hade behov av timanställda till hösten men då  lät det som om behovet INTE fanns,
Han skulle prata med ansvarig i kväll innan han går hem.
 
 
En del av Kalle vill ha x -tra jobb men en del  av honom vill INTE jobba för skolan kommer ta så mycket tid i 3:an
vi får se hur det blir....
 
Nu har jag precis ätit rester (blää) inget gott i dag och nu ska jag lägga ut massa saker på Haninge loppis som väskor och en platt tång mm. Behöver lite extra Money .
 
     Hoppas ni får en fin kväll / Maria
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Tips till för uppfinning; någonting som gungar barnvagnen åt alla mammor!!!! Alla mammor jag känner saknar en vagngungare!! Ingen aning om hur det skulle funka men det kanske de kommer på! Skulle sälja som smör i solen och jag investerar direkt!

Svar: Ska jag säga
Maria Höglund

2016-08-31 @ 22:01:01
URL: http://misstess.vimedbarn.se
Postat av: Medberoendee

Ångrar sååå att jag inte valde UF som valbar kurs i trean! Hade vart sjukt kul och lärorikt tror jag! Hoppas det går bra för Kalle & att dom hittar på något intressant! 😁😊

Svar: Dom har hittat en bra idé
Maria Höglund

2016-09-14 @ 19:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0