Kronblom

 
       Känner ni till tecknade Kronblom ?
 
I dag hjälpte jag en man som såg precis ut om honom....
Min rygg är redan fuckt up men i dag är den helt förstörd eter lyftet av mannen som minst vägde 70 kg.
 
    Detta hände.
 
Jag är ute på min PW på morgonen, det är knappt några ute så tidigt.. (8 tiden)
 långt borta ser jag en lång gammal man som vinglar omkring med 2 kryckor, påse från Ica och ett paket. Han är jätte ostadig och mycket riktigt så ser jag han helt plötsligt bara falla baklänges så allt flyger.
 
Jag och Sune springer fram till mannen och tittar så allt är ok ?
Han svarar att det är det men han är väldigt skruttig och väldig Låååång och kan inte resa sig själv.
 
Jag tänker att hur i hela helvetet ska jag  få upp honom ??
 
Jag försöker lyfta honom 2 ggr men han har så långa ben och kan inte vika dom och dra upp knäna så det blir skitsvårt för mig,  Egentligen får jag  inte lyfta men vad ska jag säga till honom
 
- jag lämnar dig här för jag kan inte lyfta, så du får ligga här i 10 minusgrader.....
 
Jag tänker att jag vänder på honom mot en snödriva så han kan spjärna emot med fötterna så jag i allafall får ett motstånd. sagt och gjort så gör jag 2 nya försök innan jag blir lack... Nu ska jag fan få upp stackarn så jag tar i som fan...... Tillslut fick jag upp honom men min rygg är inte lika glad.
Vad får man krafterna ifrån när man verkligen behöver. Jag kunde inte ringa efter hjälp eftersom min telefon är pajko, den laddas ut när man är ute i kylan.
men det gick ju bra tillslut.......
Det var som att resa en lyktstolpe..
 
 
          slutet gott......
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annica

Dagens goda gärning. Bra jobbat men krya på ryggen ❤️

Svar: Tack
Maria Höglund

2016-01-21 @ 17:57:05
Postat av: Medberoendee

Braaaa jobbat! 👍🏼 Tänker själv många vad jag skulle göra i en sådan situation!

2016-01-21 @ 21:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0