Balchik

 
Hej folket och mina fina blogg vänner
I dag flyger jag till Bulgarien, jag kommer åka till en fiskeby som heter Balchik
 
 
Efter 12 år så sviker vi Turkiet, vi har sagt att vi inte kommer åka till Turkiet på många år nu...
så i år testar vi Bulgarien.
Av 2 anledningar faktiskt.
Vi hittade en billig resa dit och det är tydligen jätte billigt där och det passar vår plånbok,
Det ska bli jättespännande att testa ett nytt resmål.
 
Men ni som känner mig vet att jag är förföljd av otur så man vet ju inte vad den här resan ger HAHAHA
 
Balchik
 
Balchik är en populär badort även bland bulgarerna själva. En stor del av stadens attraktion ligger i att den fortfarande är så oexploaterad. Den pittoreska stadskärnan är med sin charm ett perfekt komplement till stränderna och den fina strandpromenaden.  det finns flera mysiga restauranger att välja mellan. I Balchik finns  drottning Marias sommarpalats, med dess utsökta trädgårdar, är minst lika sevärt. Längre upp i staden väntar små butiker med hantverk och annat. Priserna är ännu lägre än i badorterna längre söderut,
mycket låga priser.
En öl kostar 10 kr på restaurangen....
 
Jag drar mig mor Arlanda vid 14 tiden.....
 
     kram på er /   Maria
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Den gröna toppen är från H&M från förra sommaren dock!
Åh vad härligt! Bulgarien är mycket fint och billigt!!! Men maten är kass! Lägg slantarna på drinkar istället för mat då blir ni inte besvikna haha. Nej men ni kommer få det sååå härligt!!! Kram Therese

2016-07-12 @ 13:21:35
URL: http://misstess.vimedbarn.se
Postat av: Susse

Ha en jätte skön semester o njut av ledigheten o glöm för ett tag alla måsten o allt jobbigt som finns hemma.

2016-07-12 @ 19:45:41
Postat av: Tina

Ser riktigt härligt ut,önskar att ni får det riktigt trevligt där med bad o sol:)

2016-07-12 @ 23:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0