Allt i ett gryta

Hej på er
I kväll och resten av månaden blir det operation ta vad man haver i kylen/ frysen
Jag hade grytbitar kvar från förra veckan och massa paprikor mm som började sjunga på sista refrängen så i dag drog jag ihop en gryta på
Grytbitar
Röd/grön paprika
Lök
Vitlök
Morötter
Bacon
Buljong
Sambal olek
Lagerblad
Krossade tomater

Jag lät det puttra i 1.1/2 timme och köttet vart så gott,
Denna gryta passar perfekt nu när man går runt och fryser för jämnan

På tv.n är det bara massa snack om USA valet .jag typ spyr !!!

Snart ska jag bädda rent min säng och sen ta en varm dusch

Go kväll / Maria


Kommentarer
Postat av: Therese

Vi får också äta av det vi har hemma då det klirrar tomt i plånboken. Tur att man har reserver (fett) att ta av om det krisar rejält hahaha.
Gryta är ju perfekt!! Gott, nyttigt och räcker länge. Tänkte slänga ihop köttfärssås så det räcker ett tag :)
Ha en fin kväll trots skit på tv:n :)
Kram

Svar: Tack desamma
Maria Höglund

2016-11-08 @ 19:05:32
URL: http://misstess.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0