Livstecken

Hej och Sorry men så här sjuk som jag är nu var var det länge sen jag var !!

Man kan ha en vanlig förkylning och känna sig hängig men detta är mer en nära döden upplevelse

Jag kände av att det kliade i halsen i söndags
Men gick till jobbet i måndags och dagen gick sådär , jag körde lugnt men på slutet av dagen klarade jag knappt av att stå på benen
Kroppen värkte
Hade ont i varenda led
Knälederna, armbågarna, nacken
Jag vart kokhet på nolltid 😔
Promenaden hem från jobbet tog 50 minuter istället för 20 min, jag trodde ärligt inte jag skulle klara mig hem !!!!
Väl hemma så klädde jag av mig och kröp ner under 2 täcken
Frossan från helvetet
Jag sov 3 timmar och sen började jag kissa som tusan
Jag klarade knappt stå på bena , sov 15 min och sen kissa igen och så höll det på till tisdag eftermiddag !
Trodde ärligt att min sista stund var kommen

På tisdag eftermiddag började jag svettas som en gris
Vaknade av att jag trodde jag hade pissat på mig
Helt dyngsur på rygg, nacke , svank och under brösten
Det rann svett
Mådde piss
I går onsdag kunde jag stå upp, jag slängde i mig värktabletter så jag orkade äta en bit och byta mina svett lakan och ta en dusch
I går var jag kontaktbar men i natt fick influensan / förkylningen en annan karaktär
Vaknade 02.09 med hostan från helvetet
Sånt tjockt slem som sitter långt ner i bröstet, det skriker i bröstet när jag andas,
Fick panik i köket i natt då slemmet sitter fast och jag får typ ingen luft
Hostar så jag spyr och kroppen värker i varenda led pga att man tar i , känns som halsen är sårig och öronen värker och snoret rinner
Fy fan
Så nu ligger jag helt utslagen av utmattning men litet klarare i huvudet eftersom febern börjar avta
Man är alltid lite nojig för lunginflammation när det är så här slemmigt och jobbigt

När febern var som värst så la jag en blöt kall handuk på huvudet och den torkade blixtsnabbt 😗

Nu hoppas jag att hostan lättar snart för det tär
Sune blir jätteorolig när jag får hostattacker och tårarna rinner för att jag inte får luft

Gubben har tagit kort på mig den jäveln

De första 3 bilderna togs under den höga febern

C vitamin, slemlösande, vatten, zero , snorpapper och nivea
Vätska är det ända som går ner

Tog bild på mig själv i går när jag var nyduschad
Pigg tjej 😔😔
I dag skulle jag inte orka duscha tror jag

Hoppas ni slipper denna jävla förkylning
Kalle gick till skolan i går , fortfarande ont i bihålor och halsont
Och H gick till jobbet i dag trots att han fortfarande är snorig men dom var en kort på jobbet så han kände att han behövdes
Han låg helt däckad fredag- söndag

Det var en jävla tur att H hade återhämtat sig lite på måndag och tisdag för annars vet jag inte hur jag skulle ha klarat mig
Han hoppade in och hjälpte mig med en jobb sak i tisdags och tog Sune alla promenader och försåg mig med vätska
Tack skatt ❤️

Nu ska jag försöka äta lite soppa med vitlök
Ps
Tack Jossan och alla andra för era krya på dig hälsningar
Jag är snart tillbaka på riktigt, ha tålamod

Sune och jag just nu i soffan
Kram på er / Maria


Kommentarer
Postat av: Therese

Men fy vilken förkylning :(
Hoppas du mår bättre snart ❤️

2016-09-22 @ 10:13:24
URL: http://misstess.vimedbarn.se
Postat av: Annica

Stackars dig ❤️❤️❤️ Kram å krya på dig!

2016-09-22 @ 16:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0