Vår skärtorsdag

Hej 

I dag är det långfredag men jag tänkte skriva om vad jag och mamma pysslade med i går 

Jag ( ensam) tog en promenad ut på orresta ö med hundarna och när jag kom hem vid 10.15 hade mamma vaknat 

Vi satt och surra och käkade frukost sen blev det dusch innan vi gav oss ut igen 

Vi gick till vårdcentralen för att lista om mamma till en närmare vårdcentral

Sen promenerade vi till c för att göra lite ärenden och handla lite till kvällens middag 

Jag föreslog lite påsk inriktad mat 
För att mamma ska få lite påskkänska 

Det vart rökt lax, potatis , ägghalvor, sill och romsås 
Mumsigt 

Sen tvättade vi större saker i tvättstugan så som mattor och lakan 

Vi fick ganska fint väder så vi satt lite i solen 

Efter maten vart det tv hela kvällen 

Dagen gick så fort och i dag långfredagen åker jag hem 

Mamma har varit otroligt glad för att jag varit här 

Hon är såklart lite orolig att hon ska drabbas igen , typ lite dödsångest tror jag 
Vi har pratat om viktiga saker 

Hur vi ska göra om det sker igen ! 
Vart mamma har sina viktiga papper! 
Nycklar till lägenhet 
Ludde
Mm mm 

Nu har hon lovat att fortsätta äta , (hon äter väldigt lite när hon är ensam ) 
Sen ska hon gå varje vecka och kolla trycket på vc 

Det känns lite jobbigt att lämna henne ensam faktiskt 😪

Men det kommer gå bra 

Här kommer lite bilder från skärtorsdagen 




 Dags att fixa frulle och sen en promenad med hundarna innan packning och hemgång 

Jag kommer vara hemma vid 16 tiden 

//  glad påsk 
     Maria 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0