Gatans kör ❤

Nu när jag legat hemma så har jag zappat en del på tv:n och råkade komma in på

Gatans kör ! 

Har ni sett det ??


Opera sångaren Rickard Söderberg har ju skapat en kör av utsatta och hemlösa personer och i går fick vi höra en del av deras berättelse om hur dom bl.a. Blir behandlade av socialtjänsten 


Dom får ingen hjälp 
Soc svarar att dom är ingen bostadsförmedling osv men det går bra att hjälpa 157000 nyanlända ?? 

Jag förstår verkligen inte 

Jag kan förstå om man ger en person chans på chans på chans och dom skiter i det men detta är alltså hemlösa äldre personer mellan 45-70 år
Dom har ingenting 
Dom sover på gatan och lever på att panta burkar 
Dom har ingen trygghet och alla är utförsäkrade mm

Det ända dom har är kyrkan 

Jag vart otroligt rörd av deras berättelser och hur man såg glädjen när dom hade gemenskapen i kören och kärleken mellan dom och Rickard 👍👍
Tummen upp för fler såna här projekt 

 Ungefär 340000 människor saknar boende i Sverige 
Är det inte sinnesjukt 😡😡
Och då pratar jag inte om alla våra ungdomar som saknar boende utan äldre människor som lever utanför Sveriges trygghet , ingen lägenhet , inte råd med tandvård , ingen inkomst 😡😡

// Maria 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0