RECEPT FISKGRYTAN

Den här fiskgrytan är jättelätt och väldigt god.
här kommer recept efter önskan.....
 
Jag gör den i en kastrull.
 
3 tomater
salt
2 fiskbuljongs tärningar
3 dl vispgrädde
en kruka dill
citronsaft
2 torskblock
 
Lägg en klick margarin eller lite olja i botten av kastrullen
skiva tomaterna och lägg i botten av kastrullen och salta lite
häll över grädden
klipp i all dill (j mer dill desto godare)
lägg i buljongtärningarna
pressa i lite citronsaft efter smak.
 
låt detta småputtra i ca 5 min tills buljongen löst sig lite och lägg sen in de tinade fiskblocken
jag brukar dela blocken på 3
sen småputtrar fisken i såsen ca 10 min tills fisken är klar
 
tips: var försiktiga när ni rör om så inte fisken går helt sönder
serveras med potatis eller ris.
red av lite om ni önskar en lite tjockare konsistens
 
  Om det är någon av er som gör det här receptet så
återkoppla gärna och säg vad ni tycker, jag älskar den.
 
 
NU är det dags att dra mot jobbet /  Love IA
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0