Hemresan i lördags kväll

Hej 

Nu ska jag försöka hinna uppdatera om min hemresa från  Turkiet 

Vi skulle åka hem på lördag kväll kl 21.35 
Men vi var tvungna att lämna rummet och checka ut kl 12.00

Tyvärr fick vi inte behålla rummet som vi alltid får göra för hotellet var fullbokat Av massa turkar !!  dom skulle festa i 3 dagar pga att ramadan var slut på lördagen 
Otur för oss ...

Men ja ja 
Vi dödade alla timmar med sol, öl, massage och mat 
Men på kvällen vid 20 tiden slog tröttheten till för då hade vi varit vakna sen 6 på morgonen 

Kl 21.35 skulle transfer bussen komma till hotellet och köra oss till flygplatsen  men kl 22 hade den fortfarande inte dykt upp och jag vet att jag hade läst någonstans att om bussen inte kommit efter 20 min så skulle man ringa Ving 

Jag fick börja leta efter nummer och tillslut fick jag tag på en svensk tjej på Ving som hette Hanna 

Hon förstod inte varför bussen inte kommit men bad mig vänta medans hon ringde buss chauffören 

Han svarade inte så hon bad att få ringa upp mig så fort hon fått besked 

Efter ca 15 minuter fick jag detta sms 



Oj 

Här vart det stress för nu var kl mycket 
Och taxi till flygplatsen tar ca 45 min 

Vi bad receptionen  ringa taxi och taxin tog inte kort så vi behövde förbi bankomat mm och innan vi var framme vid terminal 2  och chauffören hade skrivit kvitto osv 
så var det 50 minuter kvar  innan avgång och här börjar nästa kaos

I Turkiet är det typ massa säkerhetskontroller och pass kontroller och när vi äntligen kommer fram till incheckningen så börjar den turkiska inchecknings personalen tjafsa med oss om övervikt 
Vi hade tydligen 6 kg övervikt 

Något dom aldrig tjafsat om förut och sen började dom tjafsa om mitt handbagage och så vägrade dom gå vidare om vi inte
Betalade 30 euro - 300 kr 

H sa att vi skulle betala men då tog  dom inte heller kort , vi är tvungna att hitta en bankomat igen 

Då flippade jag och slet mitt resebevis ur inchecknings personalens  hand och skrek högt 

FUCKING STUPID 

och så gick jag med arga steg mot en jävla bankomat 

Då skriker han efter mig att jag ska passa mig noga och att jag/vi inte får åka med planet hem 

Men jag gick bara därifrån 

Sne som fan fick jag leta efter den där bankomaten typ på andra sidan terminalen så jag var borta en bra stund så Henning börjar bli bra nervös men när han äntligen ser mig komma tillbaka så säger han bestämt till mig 

Att nu Maria får du fan passa dig vad du säger 
Dom har tagit våra boarding kort för att du skrek på honom och vi får inte åka med men jag har ljugit i hop att du skrek dom där orden på mig 

Om du inte ber om ursäkt så får vi inte flyga hem 

......

Jag gick fram och betalade 30 euro och då fick jag en rejäl tillsägelse att jag inte får skrika så som jag skrek  bla bla bla 

Jag sa då som Henning sa att jag skrek på Henning och inte på personalen och då nöjde han sig väl ned det men det satt hårt inne 
En kvinna som skriker fula saker till en muslimsk man 

Hade jag vågat så hade jag gett honom ett finger oxo men just då ville jag bara med planet 
✈️✈️

När vi väl sen kom igenom alla kontroller så hade dom redan börjat släppa på planet så det var bara att kliva på och flyga hem
Vi hann inte att titta på någonting på flygplatsen tyvärr 

Men skönt att dom släppte hem mig iallafall 
Detta är en liten kortare variation av kvällen men då förstår ni lite av allt kaos 

När vi kom hem kl 04.20 hade jag nästan varit vaken ett dygn 
Helt slut 

😂😂😂
🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪🇸🇪

 Väl hemma har jag gjort klagomål  till Ving så vi får se vad dom
Svarar mig 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0