Min söndag

Hej 
Har ni haft en bra helg ? 

I dag söndag har vi varit i väg lite ..

Jag jobbade en stund på FT 

Sen åkte vi och tvättade bilen och sen handlade vi lite 

Väl hemma så var jag tvungen att göra något på köttfärsen som låg i kylen så jag gjorde paprika biffar 
Pannbiffar med sås med paprika & lök 

Jag gör en stor färs , så som man gör till köttbullar 

Brödsmulor
Mjölk
Färs
Ägg
Lök
 Massa kryddor och salt 

Sen fräser jag massa småhackad paprika och lök i stekpannan 
Häller på grädde och kalvbuljong 
Paprika pulver och lite dijonsenap 
Socker 
Jag låter det sjuda i pannan så det blir en god sås 
Fräser biffarna och lägger i långpanna 
Häller över paprika såsen 
Sen in i ugnen 225 g i ca 15 min 

(null)

(null)

        Till det serverar jag kokt potatis 

Nu väntar en ny jobb vecka 
7 långa veckor kvar innan julledighet 

Vi kommer vara lediga 22/12-2/1-18 
Sen är min förhoppning att vi kan ta 8-10 dagars ledigt i slutet av januari och åka till värmen 
,,,,    ,,,,,,,   ,,,   
OBS!!
Jag jagar hundvakt 
Behöver någon hundvakt som är hemma med Sune på dagarna 
Så vet ni någon pigg stark pensionär eller långtidssjukskriven som  älskar hundar och vill ha sällskap av världens finaste hund så maila mig 
Behöver en person jag kan lita på till 100 procent när det gäller min bebis och som älskar att gosa 
10 dagar i slutet av jan 2018 

🐾🐾


Nu önskar jag er en fin söndag , lev väl 😀

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0