Bildbomb Rom dag 2

PS 

Läs förra inlägget först då det är dag 1 
Här kommer dag 2 

Dag 2 besökte vi colluseum både dag och kväll 
Vi ville se den på kvällen då den lös upp 

Vi besökte flera intressanta byggnader och promenerade massor 

Men det största byggnaderna var pantheon ( ett tempel som gjordes om till kyrka på 600 talet ) 
Och sen gick vi till Victor Emanuel monumentet 
Den byggdes för att hedra Roms första kung 

( tror jag ) 

Här kommer bildbomb 


Skriv inläggstext 

Ovan . Den vita fina byggnaden är Victor Emanuel monumentet 


Litet va ? 


De 8 bilderna under är från pantheon 



Det var otroligt vackert 


Precis utanför vårat hotell låg en restaurang med den godaste pizzan jag någonsin ätit 
Mumma 



På kvällen tog vi tur 2 till colluseum 

Det var finare kvällstid 


Vi gjorde en liten shopping runda på vägen hem 

Det vart lite italienskt vin som skulle bli presenter att ges bort  och en sjal och en body till Olivia 

Det vart några ölstop på mysiga
Italienska tavernor 

Summa sumarum 

En jättemysig dag 

Trötta kom vi i säng vid 23.30 , på 2 dagar gick vi 4 mil och åkte en hel del taxi för benen var rätt möra 


På onsdag kväll kom vi på att vi glömt att besöka spanska trappan men vi sa att vi skulle gå dit på torsdag morgon innan vi begav oss mot flygplatsen vid 10 men vi sov ända till 7.30 på torsdag morgon så det vart lite stressigt så vi fick hoppa det
 ( tyvärr ) 

Men däremot så pratade vår guide om en pyramid som fanns i Rom och den åkte vi faktiskt förbi på vägen mot flygplatsen 
👍👍
Så då fick vi se den oxo 



Det fanns så mycket gott i affärerna 

Så här såg diskarna ut i butikerna 


Massa delikatesser och massa viner 🇮🇹🇮🇹

Pizza och pasta 🇮🇹🇮🇹 överallt och massa caféer med bakelser och massa mackor med världens alla pålägg 

Man behövde inte gå långt innan man såg massa gott att stoppa i käften 
😂😂😂😂

Jag älskade Rom , 
Kan varmt rekommendera en weekend dit men ta med bra skor 

Vi hade grymt tur med vädret 
25 grader och sooool och 22 grader på kvällen och natten 

Så nu har jag nog fått med det mesta 
Orkar inte lägga upp alla bilder men ni som har mig på snap har ju fått hänga med mig på resan 
Kalle var jätte tacksam för sin resa ✈️✈️

 Kram på er alla från mig 

// Maria 



Kommentarer
Postat av: Jossan

Härligt!👍☺️💕Fina bilder!

Svar: ❤️❤️❤️❤️
Maria Höglund

2017-10-10 @ 19:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0