Frånvaro av en orsak

Hej vänner 

Har inte orkat blogga på samma sätt sista tiden och orkar fortfarande inte 

MEN

Jag har varit dålig sen i lördags ( sjukt sänkt) 

Jag vaknade i lördags morse av att jag inte kunde röra mig , gå eller stå och jag spydde som en gris 

Det var fördjävligt lördag och söndag men måndag - onsdag krigade jag mig till jobbet 

Jag har ju varit lite orolig för jag   fick domningar i höger ansiktshalva osv så jag ringde 1177 i går och sköterskan beordrade mig in till SÖS 

När ungdomarna gick hem från jobbet i går så åkte jag hem och duschade  och sen körde H  mig in till Södersjukhuset 

Jag kom dit 13.45  och det var helt galet på SÖS 
Det var så mycket folk och total kaos 

Jag orkar inte skriva om det just nu men det ska få ett eget blogg inlägg när jag e piggare 

Jag var på SÖS från 13.45 till 04.00

Tog massa tester , prover , fick träffa läkaren ca 10
Timmar efter jag kom dit och då hade dom en trolig diagnos 
Men dom ville utesluta hjärnblödning så jag fick kontrastvätska och fick skikt röntga hjärnan 

Vid 3.40 kommer läkaren 
( den 3:e ) under mina timmar på SÖS och sa att jag inte hade någon blödning)  Tack gode gud för det ! 

Jag har fått en  virusinfektion på balansnerven / balanssystemet 
Därav att jag inte kan fokuserar och det är därför jag vinglar och mår illa och är sjukt trött 

Men det ska gå över eller bli bättre efter några veckor ( 11 veckor hade min granne det) det hoppas jag verkligen inte jag får! 

Läkarna brukar ju  lägga in dom som Drabbats av detta  och var typ chockade att jag ens klarat av att gå till jobbet men det är väl för att jag är en krigare 😂😂eller dum i huvudet !!!

dom brukar lägga  in patienter som drabbats  av viruset de 2-3 första dagarna men i natt resonerade dom att jag ridit ut det värsta dagarna och fick åka hem / jaaaaaaa

Jag behandlades med dropp och cortison 
Och när jag mår illa så blir det åk sjuke tabletter 

Så ser ni någon som vinglar runt på gatorna i brandbergen så är det jag 😂😂

(null)

(null)

(null)

Stuckit sönder mina armar när dom inte hittar rätt
3 sköterskor var där och försökte 👍

Kvällen var verkligen hemsk på SÖS , jag var på väg att ge upp efter 8.1/2 Tim men Kia och Henning peppade mig att orka & stanna på sms och vid 23 tiden fick jag äntligen en säng och då blev det lite lättare att uthärda 

Kom hem strax efter 4 i morse och jag tog en sovmorgon till 9.30 och åkte till jobbet en snabbis vid 11 tiden 

I dag kommer max, Olivia och Sandra hem från Öland
Jag längtar efter dom 
Henning ska hämta dom kl 22 på t-centralen 

Dom har haft det fint på Öland 
Bl.a. besökte dom restaurang lammet & grisen 
som Är så populärt 🍴

(null)

  (null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Dom har bott i en äldre husvagn denna vecka men det tyckte dom var super mysigt , rent och fräscht med fläkt , Olivia älskade det 

(null)

I morgon ska jag krama mina älsklingar 

Om 5 dagar fyller Olivia 1 år 
Farmors skatt 

Nä nu orkar jag inte skriva mer 
Återkommer sen

Maria 





Kommentarer
Postat av: Petra Elisabeth

Tur att det inte var någon blödning! Men hoppas det inte håller i sig så läge som 11 veckor. Det skulle ju vara alldeles för länge! Mysigt att de har/kommer hem ikväll. Vad roligt att de har haft det bra på Öland!
Hälsa alla så gott 😄 Kram! // Petra Elisabeth

Svar: Tack Petra ❤️
Ia None

2018-08-03 @ 01:38:03
URL: http://nouw.com/petraelisabeth
Postat av: Therese

Men usch vad otäckt :(
Tack gode gud att det inte var hjärnblödning! Hoppas du blir bättre snart ❤️

Svar: Tack Therese ❤️❤️❤️
Ia None

2018-08-03 @ 11:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0