Utgifter / semester

Varför slår aldrig utgifterna fel 

Nu har vi precis räknat ihop alla räkningar för att ha en viss humm vad vi kan ta med oss i fickpengar och självklart är det mer räkningar / utgifter än vanligt denna månad 
Suck 
Alla vanliga räkningar
Bostadsförmedlingen ska betalas denna månad (200) 
En extra räkning på 495 kr 
Bilen måste tankas en gång till innan vi åker (1000)
Hundmaten är slut i morgon , ny säck 500 kr 
Jag ska fixa naglar & fötter ( 800) 
Hennings bror fyller 60 och alla ska samla 500 kr per familj 
Plus handling till Kalle och sen till oss fram tills vi åker 
Så ca 4000 kr extra denna månad som vi kunde haft i Spanien 

Suck 

Usch 
Man vill inte snåla på semestern 🙁

Förstår ni vad de där 7000 kr som (det ) är skyldig oss skulle ha suttit fint 
Men (det ) lyser med sin frånvaro 

Men ja ja 
Vi har sparat lite pengar varje månad sen februari så vi sitter inte helt i sjön ❤️

I morgon är det 1 v kvar till avresa 
LÄNGTAR ✈️✈️

En bra dag på jobbet 
I morgon är det jobb och KP uppdrag 

Hoppas ni har haft en fin måndag 
Maria 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför handlar inte Kalle själv när han har så bra lön och ni verkar känna att det blir knapert? Bara en fundering. Vet att jag själv betalade 10% av min lön när jag jobbade och bodde hemma. Det var mitt egna förslag då jag inte ville leva på mina föräldrar (och alla mina vänner gjorde så). Dessutom lärde jag mig att saker och ting kostar. Sparade ihop helt ensam till handpenning och sen köpte jag lägenhet och flyttade hemifrån. Lärde mig massor av att betala ”hyra” hemma.

Svar: Kalle betalar för hyra och mat här hemma och har alltid gjort
så då köper vi mat såklart

Kalle har alltid betalat hemma när han jobbar

Knapert ? Vill bara ha mycket semesterpengar
😂😂


Ia None

2018-06-25 @ 17:42:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0