Dag 2 /intensivutbildning

Hej
 
Jag har sovit så gott i natt, Somnade helt slut kl 21.15
Vaknade pigg kl 4
Gick med hundarna 4.30
Kröp ner i sängen kl 5 och satte på en talbok och vaknade kl 7.30 igen... HUR SKÖNT?
Lyx
 
I dag är det dag 2 på intensivutb.
 
Jag startade kl 10 och körde med Benny (min favvo) vi körde i 3 timmar.
Det var han jag skulle ha haft hela utbildningen från början men han går i pension i morgon ,
tyvärr så fördelades mina andra körningar på 2 andra då men det kommer bli bra.......
 
 
min andra handledare är En finne (Outi) som jag körde 1:a körningen med i går. Han var bra och trevlig men inte alls lika tydlig och bra som Benny som jag har kört med i 5 timmar nu.
Benny e sååååå grym. Han visar mig hela tiden faror som kan komma på uppkörningen, han ger mig bra råd. Visar mig allt och testar mig under körning och han visar vägar som dom jag kan få köra på under uppkörningen.
 
Det är Benny som säger att jag kör bättre än alla som klarade uppkörningen i onsdags och i dag sa han att jag skulle låna ut min bil till dig i alla dar i veckan.
 
 
Outi som jag körde med i går (1:a körningen) sa att jag körde så bra att han önskade att alla kom så förberedda och att han inte ens kännt att han behövde lägga sig i körningen och att han kunde sitta och slappa.men däremot sa han att jag måste tänka på att inte gena i korsningar utan ta ut svängarna.
Han e lite torrare, 
(finsk brytning) 
 
- JO MEN TÄNK PÅ DET, JOO , JOO, JOO 
HAHAHAHA
 
man hinner prata mycket med gubbarna i bilen och jag har fått höra så mycket skoj om folk som kuggat och klarat körkortet och fått höra historier om vissa kändisar men det håller jag för mig själv för jag vill inte att handledarna ska få skit......
Ja ja
 
I dag körde vi lite längre körningar, mot Katrineholm, mot Nyköping och mellösa (tror jag det hette)
Vända och backa på lämplig plats osv.
 
 
det är jätteskoj och jag känner att jag lär mig nytt hela tiden.
och jag har mycket att lära.
 
Dom säger att när man fått sitt körkort så kan man ungeför 20 procent av körningen
60 procent kommer de första 2 åren (prövotid) de sista 20 procenten lär man sig under hela livet så man blir egentligen inte klar som förare men man blir bättre och bättre.
 
Jag e så tacksam och glad att jag får ta detta kort nu.
Hoppas Hoppas jag klarar detta nu.
Håll era tummar.
 
Annars da:
mamma skämmer bort mig, när jag kommer hem på kvällen vid 19.30 har hon maten klar, i dag tisdag ska vi äta varma mackor.
 
precis nu har jag pluggat lite, tagit en dusch och tvättat håret, vid 16 tiden ska jag gå ut med hundarna och sen gå mot teorin som är mellan 16.30-19
vädret suger.....
 
Hur har ni det ??
 
 
Love Maria
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0