Jobb , körskola och Olivia

Tjo 

Vilken dag 
Skit kul 

Först jobb och häng med Kia 
Shopping etc 

Sen var jag och färgade mina fransar hos bästa Annelie 

Kia följde med och surrade med Annelie medans jag låg på behandling 

Sen åkte jag hem i 45 minuter innan jag drog vidare till Yvonnes bilskola i handen 
I dag var det dags att få En riktig bedömning på min körning  av en körlärare  på en bilskola 
alltså min  ( privata körning) 

Jag var skitnervös såklart 🤣🤣

Jag körde med en kille som hette Niklas 
Sån skön lirare 
Lugn och tydlig och väldigt soft 

Vi körde runt i Vendelsö , Haninge . Motorväg mot Nynäshamn , Dalarö vägen och tillbaks 

3 backningar 
2 runt ett hörn och en på en parkering mellan 2 bilar 

Stopp märken , rondeller osv 

Jag fick många bra tips 

Han tyckte jag körde jättebra 
Och han trodde lätt att jag skulle fixa körkortet 

Det var 2 saker som han sa jag skulle tänka på 

- Inte ratta för mycket vid backning 
- Och sakta ner farten lite längre ifrån rondeller och korsningar så jag hinner läsa av vad som händer så jag kanske kan köra in i rondellen utan att behöva bromsa in. 

Nu kör jag ganska snabbt mot rondellen och bromsar i närheten av rondellen men han vill att det ska starta den inbromsningen tidigare 👍

Annars var han bara positiv och tyckte allt var bra 
Han peppade mig gärnet ... 
han ville att jag skulle höra av mig efter den 14/11 och säga hur det gick 😀

(null)


Jag frågade honom om hur många körningar eleverna kör i genomsnitt på en körskola  och jag tippade i genomsnitt på 30 

Men han sa att det oftast är mycket mer 
Han hade elever där nu som hade kört mellan 100 och 150 lektioner 
What ????? 

Ok då är man inte sämst 🤣😂😂

Jag är ju van att köra min Audi 
( stor bil) 

I dag fick jag köra en helt ny lite mindre bil 
En WW
Herrejävlar vad annorlunda den var att köra 
Det var nog det svåraste i dag  ( bilen ) att byta till en helt ny bil man aldrig kört . 
Lätt, pigg som fan , bromsar och gasen maxade och tog mycket snabbare 

Vilken skillnad mot mitt tunga monster 
🚗🚗
Kul som attan 

När jag kom hem så påbörjade jag operation steka 
1 miljon pannkakor och så kom Oliva och max hem hit 
Mysigt 
Vi röjde fram till halv 8 ungefär , sen vart det städning , när dom hade gått hem så vart det en skön dusch 

Nu är jag väldigt trött 

God natt alla fina
// Maria 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0