1:a gången

Hej och go fredag 💜


En skön dag i dag 

Jag har pulat hemma 
Varit och fixat naglar ( se tidigare inlägg) 
Handlat 
Haft inger här på fika 
Tagit en rejäl dusch med inpackning , scrub och rakning 

Pluggat 
( gjort slut test ) fick 54 av 65 

(null)

Heja mig 

2 av de felaktiga svaren förstår jag inte ??? 
Hajar inte principen ?

Men jag blev i allafall godkänd 


Och nu till rubriken ovan 

1:a gången för vad ?

Jo , för att laga en carbonara 

Jag har inte gjort det pga av att vi här hemma gillar inte konstiga ostar och parmesan är en av dom , det är mest jag som gillar det i måttlig mängd men sista året har jag och Kalle tagit carbonara ute på restauranger och ville testa att göra det själva 

Jag fick ett recept av min svägerska  Sussie men vi fegade ut och körde på mild parmesan istället för lagrad 
Jag och kalla lagade det ihop 

(null)

Det vart jättegott 
Detta kommer vi laga igen 



(null)


 Vi använde denna milda parmesanen 

Här nedan kommer receptet i 2 bilder 
Printscreenat 
Vi använde dock tunn spaghetti 👍


(null)


(null)


Hur gör ni er carbonara , tips ? 

Jag var super nöjd med våran 👍

Nu mys resten av kvällen 
I morgon blir det övningskörning och stan med shopping och restaurang besök 


Love Maria 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0