Gulasch

Hej 

Vi var ju på Ica maxi i dag och storhandlade för kommande veckan och det vart massa gott 

(null)

(null)

🐸🐸  Lillgrodan hade en egen kundvagn som hon röjde runt med , hon slängde ner halva Ica i vagnen så max fick plocka upp allt lite fint eftersom 🐸🐸

Jag hade energi efter handlingen så jag bestämde mig för att göra min goda gulasch gryta/soppa 

Den tar lite tid att göra 

Allt kött ska rensas och skäras i bitar 
Fräsas 
Skära lök, skalas potatis och skäras i småbitar , skära paprika mm 
Koktid ca 2.1/2 timme 

Den vart så himla god 🍴


(null)

(null)

Här nedan kommer receptet , jag har gjort precis som receptet men haft lite mer chili och chiliflakes i  för jag gillar starkt . 

(null)


(null)

Detta recept är för ca 15  personer så man kan ju halvera receptet 💛💛💛

Nu ska jag tvätta och ta fredag kväll 
I morgon blir det övnings körning och middag hos svärföräldrarna och barnens farmor & farfar 

 Va rädda  om varandra // IA 😘😘

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0