Söndag 2 september

Tjo 

Nu är kl 17.40 och sitter äntligen i soffan . 

Vilken dag , fått massa gjort 

Pulat hemma och åt frukost mellan 7-10

Vid 10 åkte vi ut och övningskörde , vi startade med Ica maxi och röstning 
Så skönt att det är gjort 
💙💛

(null)

(null)

Sen styrde jag bilen mot Skogås, trångsund och Farsta 
Vi körde massa småvägar i Skogås och parkerade några ggr 
Sen åkte vi till plantagen mot Farsta och köpte jord till syrran och sen körde vi tbx mot Haninge 

(null)

(null)

 Vi köpte lite lökar till vår plätt , kolla den här coola ananas blomman .

Jag fick köra in på min gård för att lägga ut jord , vi köpte 2 säckar jord till oss. 
När det var klart så tvingade Henning mig att backa ut från gården 
Halelulja det tog tid  , sen skulle jag avsluta med att backa runt ett krön med trottoarkant 
OMG 
Jag är så dålig på att se kanten .... och backningen sög 


- minus på backning igen 
Annars kör jag bra ... ? Tycker jag ...

Förresten: Vi åkte till cirkel K så jag fick kolla lufttrycket 

Jag fick göra det själv 😀

Nu vet jag att jag måste kolla vilka däck jag har och sen kolla på insidan av dörren vilket tryck jag ska ha 
Och tjolavipp så var det check ✔️

Nästa gång vi ska tanka så vill jag göra det . 

Heja mig igen . 😂👍

När vi kom hem så startade jag med hemmet 
Jag drog ner gardiner i kök och sovrum  och draperiet i vardagsrum 

Jag har putsat fönsterna i kök, sovrum och kalles rum och bytt alla gardiner ! 

Jag har bytt kuddfodral i sängarna 

Tvättat alla gardiner och hängt upp alla blöta så det doftar ljuvligt med sköljmedel i lgh 

Jag har städat lite extra på vissa ställen 

Tex under sängar, bakom nattduksbord  och bakom spis osv. 
Jag har bytt duschdraperi och badrums matta efter jag skurat badrummet 

Här kommer före och efter bild i kök :

(null)

   Ovan -  INNAN 

  Nedan- NU 

(null)

 Lite höstligare och mörkare  
Jag ska ta en by night bild lite senare när lampor och ljus är tända 

Här nedan kommer efter bilder på sovrum 

(null)

 Från ljusa gardiner till Gråa sammetsgardiner 

(null)

 Färgglada kuddfodral till allt det gråa 

Dessa har jag hittat på en loppis , man kan tro att det är merrimekko ( finsk design)  men ikke 
Dom är från H&M home  tror jag . 

Kalles rum ser ut som vanligt , har bara putsat fönstret och fräschat till 👍

Nu i veckan ska jag fixa iordning i vardagsrum 

Där ska det putsas fönster, byta ljuslyktor och så måste jag dammsuga och piska soffan och lägga på en matta 

(null)


Det ända jag bytte i vardagsrum i dag var draperiet 
Jag gick från grått till plommon lila ! 

Jag har också gjort en stor biff gryta med bacon och massa grönsaker 
Det serverade jag med ris 

(null)

Jag har suttit med lite med jobb, jag har gjort KP planering ett tag framöver  och gjort max lön . 

Jag har också haft ett samtal med min granne som är chef på clarion sign hotell 
Hon vill att jag ska jobba hos henne , jag sa att jag kan jobba lite extra på helger och kvällar så hon ska ringa mig i veckan 
Vi får se hur mycket jag mäktar med . 

Nu är min tvättstuga klar och jag är nyduschad , nu tar jag kväll

All kärlek 
Maria 💙



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0