Torsdag kväll & mat snack

Dagarna bara löper förbi 

På måndag är det redan oktober 
Herregud 

I oktober månad händer det massor och max och Sune fyller år 

I dag har Jag har jobbat i vanlig ordning !!



Till middag testade jag den nya ( nästan ) färdiga medelhavs risen från UB 

Den var faktiskt helt ok , till det gjorde jag 
kyckling klubbor och tzatziki 

Men jag tyckte smaken av riset var god i sig själv så tzatziki kan man hoppa över 

Nästa gång gör jag nog hellre en fylld kycklingfilé med tex ost, salami och soltorkade tomater till riset 

(null)

(null)

Riset kommer jag köpa igen 
Den tog 3 min att tillaga i kastrull med 2 msk vatten 

I går morse så gjorde jag 3 stekar i en stor kastrull
Dom Kokade i massa gott i ca 3 timmar 
Sen gjorde jag brunsås av skyn och serverade med potatis 

(null)

Vi ska göra pytt på resten av köttet 🍽 i helgen 

I morgon blir det räktacos 
Ååååå vad jag längtar 

🌲🌲

Förresten , har ni börjat tänka på julklappar 

Jag har!!   

Egentligen är det bara Olivia vi ska köpa julklappar till men vi vill nog köpa något till max & Kalle 
Jag har några idéer , ska prata med Henning om det ❤️

min plan är att vi köper för ca 1000 kr per person 
Och då fördelar vi det fram till jul 
tex köpa för 1000 i okt , 1000 i nov och 1000 i dec 
Dela upp kostnaderna 

Vi överdriver inte med julklappar så jag tror det här är en bra plan 

Och nu kommer 2 till tråkiga utgifter 
🚗🚗

Vår service lampa på bilen har börjat lysa och en lampa har gått sönder och den kostar 2000 kr 👎 och servicen är ju några tusen lappar 👎

Trist men ett ont måste 


Nu säger jag natt natt /   Maria  😍




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0