Fredag den 12:e


Hej 

Nu är det fredag  och jag jobbar med kp i dag och kp på söndag så jag har lördagen ledig . 

I går var det jobb och föreläsning , max var med och så skulle en annan kollega varit med men hon dök inte upp men med handen på hjärtat så missade hon ingenting 😀

Föreläsningen handlade om bråkiga barn , hon som föreläste var ganska rolig men jag köper inte hennes idé om hur man bemöter bråkiga barn !!!

Dagens barnuppfostran handlar typ om att ungen ska få göra på sitt sätt och att föräldrar ska bemöta dom med lugn och inte bli arga ,,,, 

Tror inte alls på detta , det är just därför barn i dag är helt crazy . 

Jag tror på sträng barnuppfostran och det har funkar på mina barn . 

Det gäller att vara konsekvent och tydliga regler och massa rutiner . 
( detta är enligt mig) 

Alla gör som dom vill. 

Max och jag hade diskussioner kring detta i går och han tycker vi har gjort helt rätt med  han & K 
Jag har varit stenhård när dom varit små . 

Om jag har sagt att det tex ska bli utegångsförbud så har det blivit det .

En gång satt dom och spela tv spel ( Playstation) 
Dom tjafsade och bråkade och gjorde inte som jag sa , 
Då sa jag 
- om ni inte lägger av nu så kastar jag ut kontrollen 
Dom bara garvade 
Då slet jag kontrollen ur händerna på dom och kastade ut den från våning 7 . 

Då vart det tyst 

Så har jag gjort ........
Har jag sagt något så gör jag det oxo .. 

Tydlighet .

Men sen överöser jag mina barn med kärlek och lyfter dom och det har gjort dom till 2 fina godhjärtade killar ❤️


Hur tycker ni man ska fostra barn ?



Det händer lite skoj framöver 

Om 13 dagar ska jag göra något spännande , berättar mer sen 

Om 15 dagar ska jag till Pamela och fixa mitt hår lite sommarfint 

Om 48 dagar ska jag göra mina fransar , jag har inte varit intresserad av detta tidigare men tänkte det kunde vara lite fint under semestern 
?? Ångest delux också eftersom jag tycker om att tvätta mig noga i ansiktet och vad jag förstår så måste man vara försiktig med fransarna 😂😂

(null)

Så här vill jag ha , normal längd men lite tätare 
😀


Om 49 dagar åker vi på vår gemensamma 50 års resa till Bodrum 

Om barnen eller någon vill fira mig så får det bli lördag den 8/6 eller helgen efter 👍

Nä  nu ska jag gå ut med Sune och sen åka och jobba 

Hoppas ni får en fin helg 
Maria 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0