Onsdag 20/2

Denna dag är inte vilken dag som helst 

Det är min älsklings 50 års dag ,  på Hennings jobb får alla 50 åringar ledigt på sin födelsedag så det vart en överraskning att vi kunde fira den här dagen ihop . 

Jag har ju också haft en konstig vecka och jobbat hemifrån så det vart ju perfekt i dag . 

Vi åt en mysig frukost ihop , jag kokade mannagrynsgröt  ( han önskade det ) och så fick han ett paket av mig 

En lyle scott  tröja ,  

vi har sagt att vi ska skita i presenter och fest för vi sparar hellre pengar till någon resa framöver och firar hans och min 50 års dag ihop 
Men på lördag blir det ett litet kalas ?
I allafall . 
😃

(null)

Min livskamrat 💗💗💗

Efter frukost så somnade H ett tag och jag gick i väg en stund och lämnade jobb foldrar . 

När jag kom hem så frågade jag  H om vi skulle göra något i dag men vi båda kom fram till att vi ville ta det lite lugnt och vila och mysa hemma så vi bestämde att vi  bara skulle ta en lunch ute på byn ,

 Kalle följde med oss 

Vi åt lunch på Vendelsö kök & bar / en jättegod fylld snitzel och Kalle åt carbonara . 
Mysigt 

När vi var klara där så åkte vi ner till Ica maxi för inköp av en liten tårta och vitaminer .

Jag måste fylla på alla energi hålor som finns🤣🤣


Vi tvättade bilen också och när vi kom hem så duschade Kalle Sune så lite nytta har vi gjort  i dag 💛💛💛
Tack lilleman 

Bilen:
Trots att vi tog diamant tvätt på bilen och avfettning så vart den inte ren ,  jobbigt med vit bil, allt smuts sitter som berg ! 

😡😡😡

Nu på kvällen så fikade vi lite prinsess tårta 
( inte min favorit )  

(null)


En mysig dag men sen kommer vi till 
Mennet 

Tvättmaskinen :

I förrigår började det spöka med diskmaskinen 

När den sköljer ut vattnet så luktar det rutten fisk i hela lgh  och det bubblar upp i avloppet 
Men 
Maskinen luktar inte och vi har inte ätit fisk på evigheter utan doften kom från avloppet 
Bläääää

Sen tyckte jag det luktade bränt 

I går när vi körde maskinen igen så kände vi samma sak 
Och då sa även H att han tyckte det luktade lite bränt 
( dumt att kolla det då ) 


Och samma nu på Dan , 

Så på eftermiddagen så sätter jag födelsedagsbarnet på jobb
( stackarn ) 

Dels fick han öppna upp alla avlopps rör och kolla om det var stop någonstans men det var det inte 

Sen fick vi fel meddelande F2 på maskinen och det betyder att inte vattnet pumpar ut som det ska så jag ringde felanmälan  ...  vi tror att stoppet , lukten kommer från  större stammen / avloppsröret i huset  som inte vi kan komma åt  och vi tror att  dom måste komma hit med en spol bil  men den brända lukten kvarstod , 

Vi felanmälde och dom kommer i morgon mellan 12-15 

Men när vi ringde så drog vi fram hela 
disk maskinen och då har det varit en el brand bakom , skit läskigt 
Hela el kontakten hade smält  

Fy fan 

Tänk om det tagit eld  och om det hade hänt om vi inte var hemma 
jag sätter ofta på maskinen när jag lämnar hemmet 

Usch 
Hemska tanke ..... mardröm 


Så  nu måste fastighetsskötaren kolla allt och byta el uttaget i morgon också . 

Vi måste byta sladd på disk maskinen  och dom får kolla avloppet 

Sen får vi se vad som orsakat el smältan , är det fel på maskinen ? Eller annan orsak ? 

Vi måste hålla fet koll . 

Men som det ser ut nu så står vi utan diskmaskin  och i helgen är det kalas så det kom inte så lägligt om man säger så ......  och ekonomiskt så vill jag inte köpa en ny nu !!!  ( läs begagnad)  alltid något jävla skit 
Kan aldrig saker bara få vara bra och bekymmer fritt 
Han där uppe pissar på en just nu. 

Men överlag har vi haft en fin dag . 

I morgon blir det jobb, fix och  besök av Boan 

kp uppdrag 17
Och jobb FT 19 

Och sen tänkte jag avsluta kvällen för inköp på maxi . Jag Glömde en sak där i dag som jag behöver till lördagen . 

All kärlek 
Maria ❤️







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0