Onsdag - Lördag

Hej vänner ❤️❤️❤️

Det Var länge sen , jag har varit dålig. 

Vi börjar från onsdagen : 

På onsdag var det jobb i vanlig ordning och fix på kvällen 

Torsdag:

Jag vaknade kl 6 som vanligt , jag kände mig lite konstig och hade magkramper ,  först trodde jag det kunde vara gallan som spökade  för dagen innan hade jag ätit äpplen med skal på och det är jag lite känslig för . Men efter några timmar så började jag känna mig obehaglig , frossa och mer kramper , 
Vi hade personal möte på morgonen och jag hade lovat att köpa något gott till mötet plus att det var alla hjärtans dag och den ville jag ju tillbringa med mina kollegor 
Så det var bara att gå till jobbet ,  det var tunga steg . 
Hatar att sjukanmäla mig . 

När jag kom till jobbet så bad jag mina kollegor hålla avstånd 
Magen var kaos under mötet så jag hoppas jag tog in allt , det var lite svårt att koncentrera sig 😉

När mötet var ( nästa klart) sa min chef ...
- vi kan ta det sen så Maria får gå hem 

( tack ) 

Dom andra skulle äta lunch . 

Jag promenerade hem men i höjd med Konsum i Vendelsö så kom en spya upp men det var så mycket folk i rörelse så jag  svalde skiten 
( skitäckligt ) men jag vägrade spy bland alla människor 

När jag kom hem så satte jag på mig massa kläder och la mig i foster ställning i soffan  med kramper och frossa 
Kl 14.30 satte det fart 
4 kaskad spyor på rad och sen kom det ungefär 1 gång i timmen 
Så jävla jobbigt 
Hatar att spy ( fobier ) mot kräksjuka och maginfluensa 

Haha  skrattar lite nu när man tänker på hur man är när man har magsjuka 

Man räknar tiderna mellan kramperna 

Typ som värkar när man ska förlösas 
Haha 
Man blir glad när det tar längre och längre tid mellan dom
👍



Jag var sämst fram till kl 23 och sen slutade kräkningarna men kramper i magen pågår även i dag lördag men värst i torsdags och fredags fm 

Och nu är  jag är lite obehaglig överlag i magen 
Orolig och illamående  , magen känns som ett öppet sår 
Nog om det nu men nu vet ni vart jag hållit hus , 

Det var ju alla ❤️ dag på torsdagen också ❤️ 
, när jag vaknade på morgonen stod det här kuvertet i mina hörlurar på byrån 
Från min skatt 

(null)

Så gullig ,  jag fick en massage som han vet att jag älskar 
Tack fina bästa H. 

Det var det ända som hände på alla ❤️ dag för vår del. 

För när H kom från jobbet på torsdagen så kröp jag in i sovrummet och han var i vardagsrummet 
När jag  e magsjuk så vill jag vara ensam 

Men vi har nästan ❤️ dag alla dagar ( 😂😂😂) 
Såklart inte men nästan ......

Dom ringde max  från dagis på torsdagen också för att  be han ta hem Olivia från dagis , hon hade diarré och det går magsjuka på avdelningen och jag har ju  Olivia flera   gånger i veckan så det kommer väl tyvärr vara så här nu i början när mitt barnbarn drar hem massa bacillusker 

Syrran som jobbar på dagis hade varnat mig för detta och inger och kaj var ofta dåliga när deras barnbarn började på dagis har dom sagt . 

(null)

(null)

Saknar min tjej , nu har jag inte sett henne sen i tisdags🐸🐸🐸

I går fredag :

Den här dagen hade vi planerat sen länge , jag hade förberett hundvakt eftersom Kalle är i Spanien , jag hade köpt en ny klänning och syrran skulle locka mitt hår kl 15 . 
Jag hade köpt lite öl som vi skulle ta med oss på efterfesten ! 

Vi var bjudna på en stor fest för thea på Vendelsö kök & bar , massa roliga människor att festa med 


Men det vart ju inställt 😡😡😡 pga sjukdom 

Så jävla typiskt 
Hade sett fram emot det . 


Jag var i soffläge hela fredagen och fick i mig lite soppa och smörgås på eftermiddagen 
( så gott ) 

Syrran tog Sune i allafall i går fredag  så jag fick villa 
Tack ❤️🐕


(null)


I dag lördag är jag på benen  men mör och skum 

Vi gick ut en stund , vi hämtade Sune hos syrran , vi åkte förbi Vendelsö och lämnade theas present som vi hade köpt till kalaset och sen åkte vi förbi rusta och köpte Roll on , toapapper och hushålls papper mm sen åkte vi hem 

Jag har gjort en plåt med enchilada till Henning 

(null)

Nu ligger jag i soffan igen 

Det blir vila lördag och söndag 

(null)


I morgon söndag ska jag äntligen hämta Kalle på Arlanda 
Åååå vad jag längtar efter honom, vi har pratat varje dag men i morgon får jag krama honom❤️

Nu ska jag vila en stund , vart trött nu när jag ligger här och bloggar 

Kram på er // Maria 

Och grattis igen till Thea som egentligen fyller år  den 19/2
Och grattis till bästa fina Åsa som fyller år i dag 
Puss skruttan  🥂

💜💜💜💜💜💜💜 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0