Lövbiff med Philadelphia

Redan söndag 

Jag hinner inte med mig själv och helgerna går blixt snabbt . 

Det vart lite vila i helgen i allafall 

I går var vi med familjen och Olivia nästan hela dagen 
Guld 
( se lördagens inlägg ) 

På kvällen mös vi bara och tittade på tv och så gjorde jag en äppelpaj som vart så himla god 

(null)

(null)


I dag söndag så har jag gjort i ordning i mina garderober  ( igen ) 

När jag lägger in tvätten så lägger jag bara in kläderna där det finns plats så det blir rörigt . 

Sen åkte jag och handlade och då följde MOS  gänget med . 

När jag kom hem så började jag med söndagsmiddagen 

I dag har jag gjort en rätt på lövbiff 
( den är lätt att göra ) 

(null)

Jag lägger 2-3 skivade tomater i en smord ungsform 
Sen fräser jag en hackad purjolök och blandar med tomaterna. Salta ... sen fräser jag strimlad lövbiff och lägger det  över  tomaten och purjolöken 

Jag tar en kastrull och häller i 5 dl vispgrädde och 2 pkt Philadelphia ost , låt det småkoka 2 min, salta & peppra och red litegrann ( om man vill )  häll  såsen 
Över lövbiffen och skjuts in i ugn på 225 g i 25 min 
( mitten av ugn )  koka ris till 🍽🧂

(null)

Innan ugnen 


(null)


 Klart 🙏👍

Längtar till middag , jag e hungrig . 

Full rulle i veckan 

Jobbar på FT 
Kp uppdrag måndag , tisdag och söndag är bokat 
Onsdag så ska jag med ungdom till dr 
Fix med bilen , den behövs dammsugas och tvättas invändigt 

Helgen 15-17 så hoppas jag att jag kan åka till mamma , det beror på jobb 
(ska eventuellt i väg på jobb resa ) 
Annars får det bli helgen efter . 

Hoppas ni mår bra // Puss på er 💗




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0