Söndag , skyfall, hemma

Hej finingar 

Ja , i går söndag vaknade jag upp i Flen ,
Vädret sög med regn/snö  och storm  


Jag tog hundarna på en promenad vid 6 och sen väckte jag mamma vid 9. 

Vi softade på morgonen , sen  åkte vi på lite ärenden ! vi var på netto och trädgård , på trädgård köpte jag solrosfrön som jag tänkte så i april och sen köpte jag doft vax . Vi avslutade med en lunch på grillen innan jag körde hem mamma och hämtade Sune för hemfärd till Stockholm 

Hemfärden / mardrömmen:

När jag började rulla från mamma så regnade det duktigt men efter ca 7 min i bilen så var det som om jävulen slog till. 

Det vart svart på himlen , det var som om någon stod på mitt biltak och släppte 200 hinkar vatten 
Helt jävla galet , jag har aldrig i mitt 49 åriga liv sett sånt spöregn , vindrutetorkarna gick på den högsta och då vet ni hur fort det går !!!!!!!

Trots att det gick på det högsta så fick  man inte bort vattnet på rutan och man såg typ ingenting 
Så här var det hela vägen mot Gnesta 
Ca 4-5 mil körde jag under dessa omständigheter 
Det var ett helvete att köra 
Det smattrade  så hårt på plåten så Sune vart orolig 

Bilar hade panik och nästan alla p fickor var upptagna för att bilar körde in ,  jag stannade till 2-3 ggr i några minuter bara för att få andas och vila ögonen 

Det är 80 väg  men man kunde max ligga i 60 

Vattnet hann inte rinna bort från vägarna så bilen släppte / vattenplaningen flera ggr 
Det var bara att hålla hårt i ratten  och styra 

Ungefär vid stora rastplatsen vid rondellen vid Mariefred / Gnesta så lugnade det ner sig lite , då behövde man ha vindrutetorkarna på näst högsta  och det var fortfarande ansträngande men det var 100 ggr lättare än  på Lilla landsvägen 

Man satt på helspänn hela resan , dödsångest delux då bilen inte gick att kontrollera 
Fy fan 
Det är svårt att återberätta resan och jag kunde ju inte filma skyfallet ......

Resan tog 1.50 i stället för 1.20 

Jag trodde på riktigt att detta var min sista resa 

Gissa om det var skönt att parkera bilen i garaget , 
Jag skakade när jag klev innanför dörren hemma  och då möts jag av Henning , 

Jag sa 
- fy fan vilken jävla resa och då vräker han ur sig 

- du råkar alltid ut för saker men nu överdriver du väl lite 

Då började jag stortjuta ,... 

Stackarn tittade på mig och förstod att det varit pest att köra hem . 

Om det var något jag inte gjorde så var det att överdriva 

Nu överlevde jag i allafall . 😂😂😂😂😂

Det e sant som Henning säger !! 
Det händer alltid mig  sjuka saker 
Som sist när jag var hos brorsan och skulle fara hem , 
Då var det en sjuk snöstorm och bilen var helt insnöad !  Den skulle skottas ut och sen körde jag hem i snö stormen plus att jag rasade ner från deras branta  höga trappa och slog mig ordentligt 

Ja ja 
Jag överlever alltid ( än så länge ) 

Han där uppe utsätter mig för prövningar jämt ! 

Det var skönt att komma hem 

Vi mös och lagade mat ihop och så vilade jag en stund innan farmen och Robinson drog igång 
Grattis Tobias 
Ville INTE att Tobbe och Emelie skulle vinna 
(As) 

Jag fick en fin present av H i går när jag kom hem , han är så söt
Han har låtit brodera in hans och mitt namn på mina skor 

(null)

(null)

(null)


Tack bästa ❤️❤️❤️

Kvällen avslutades på ett tråkigt sätt 

En väldigt nära vän hörde av sig och berättade att hennes son ( 15 år) och hans vän blivit rånade av 10 st andra ungdomar som var maskerade , dom beordrade ner dom på knä med en pistol mot deras huvudet 
Sen fick dom klä av sig märkes tröjor och skärp och lämna ifrån sig 

Det här jävla landet blir värre och värre 
Det kommer närmare och närmare 
En tidsfråga innan man blir drabbad själv 
Polisen är såklart inkopplad och mina tankar är hos dom 
Kram från oss till er ❤️❤️❤️❤️

I dag är det måndag 🙏
Jag jobbar kväll 
2 kp uppdrag i veckan ( torsdag & söndag) 
Jobbar i Värmdö på onsdag dag 
Jobbar i nacka torsdag dag 
Ska hämta Olivia på dagis på onsdag och natta på kvällen 
Både s&m jobbar till 21 

Plattan i mattan 

Ny vecka nya möjligheter 

Love Maria ❤️❤️❤️









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0