Matlagning och KP

Go kväll ...

Hur mår ni ? 

Nu är det söndag kväll 

I dag har jag lagat mat , jobbat och små pulat 

Jag startade morgonen ( 8.00 ) med att stoppa in min karré bit i ugnen på 125 g i 7 timmar .

Pulled pork 

Jag gjorde en krydd pasta på 
Chili 🌶 
Cayennepeppar 
Salt
Peppar
Spiskummin
Chiliflakes
Vitlök
Olja
Chilisås 

Sen smorde jag in karrén och la köttet i en kastrull med Coca-Cola och lite vatten plus gul lök och vitlök 

Köttet rasade samman när jag tog ut det vid 15 tiden  efter  ( 7 Tim ) 

Till det serverade jag massa grönsaker och en bacon aoli

(null)

Jag gjorde en dubbel sats och tillsatte lite cremefraiche 
Och serverade i tortilla bröd 

........

Jag har skalat  2kg potatis och gjort en stor kasslergratäng

..............

Jag har lagat mat ( deff mat och nyttigt ) till kalle 

(null)

Samma som förra veckan med köttfärs, majs, ärtor och ris och massa kryddor 
6 matlådor blev det till kalle 


Jag har jobbat med KP i Västerhaninge och varit på Maxi 

Nu på kvällskvisten så rotade jag lite i mitt linneskåp , det är kaos där , jag har bara en liten garderob till handdukar, lakan , påslakan , dukar , gardiner, dusch gardiner  och kuddfodral mm 
Det blir trångt 😫

Jag kollade mina julsaker 🎄

Gardiner , kuddfodral och dukar 
Jag längtar tills jag får dra upp julen 
🎄 det blir nog i mitten av november 😂🎁

Nä nu ska jag borsta tänder och krypa till kojs 
Det väntar en fullmatad vecka

  Godnatt //  Maria  😍










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0