Måndag & moln

Hej på er 👋 

I dag har vi molnigt och 28 g , gissa om vi tycker det är skönt 

Vi har haft blå himmel och 37 g i 9 dagar nu så det bekommer oss inte 

Vi startade dagen med en promenad till ett nytt område till vänster om vårt hotell , en ny strand och fina bostäder 
Vi promenerade upp till supermarcado och lite butiker 

Jag köpte en fin poncho 

Jag har handlat en del kläder 

2 ponchos 
2 strandklänningar
Skor
En kjol 
Kläder till Olivia och Linton  och Henning har handlat så hoppas inte det blir övervikt 
🤪
Sen har jag köpt en present till Sandra för hon fyller år den 8/8 när vi kommer hem och vår Olivia fyller den 7/8 

Jag har sett en jättestor drömfångare jag vill ha men den är så satans dyr 
600 kr och jag vet inte hur jag ska få hem den så jag får nog hoppa den 

(null)

Stranden vi hittade i morse 

I lördags kväll så bytte vi restaurang på kvällen  och det skulle vi inte ha gjort 

Det smakade skit 

(null)


Jag tog en pizza med chili och biff 
Och Henning tog en angus köttbit 

Det var blääää


Nu kommer vi bara äta middag på vår restaurang 

(null)

  MODIGLIANI

Gårdagen ( söndag ) var toppen 

Det fläktade skönt vid havet , det var 34 grader och det gjorde att man orkade mer

Vi låg vid havet 10-15 och sen gick vi hem och mös 
På kvällen var vi på taltersssen och på tak  baren där en trubadur spelade ( Dylan) 

Sen hade vi bord på vår restaurang kl 22 

(null)

(null)

   Favorit i repris 
File med tagliatelle och tryffel 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


   Så mysigt uppe på taket 


(null)

 Ny vaken tjej efter en siesta på eftermiddagen 

(null)


 Härlig dag på stranden , perfekt vind för surfarna 

(null)

 Hennings efterrätt , pannacotta 

(null)

    Min frukost i morse 

(null)

   My   Love , 

jag håller mig i skuggan bakom  Jag bränner mig lätt 😉


(null)

   Mina nya sandaler 



(null)
  
2:a Söndagen vid havet ☀️☀️

På söndagar är det mest folk på stränderna , då kommer alla spanjorer med familjer och dukar upp med tält, bord, grillar , mat , leksaker och solstolar sen sitter dom där hela dagen 

Mysigt 

Här finns så himla mycket vackra blommor, kaktusar , kläng växter mm
Vid entrén vid vårt hotell finns massa roliga växter 
Bla den här 

(null)

(null)


Det är som en hårdare växt och ur den växer coola kvistar upp som ser ut som näbbar i fina lila färger 
 Vet inte om det är en slags kaktus ? 


Just nu är kl 12.09 och vi kom nyss hem efter promenaden 

Nu tänkte vi mysa lite hemma  så får vi se om solen tittar fram senare för då går vi till poolen 

Va rädda om er // Maria 🥰





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0