1 feb och Max namnsdag


👋 Hej pĂ„ er 

Är det bra ? 

HĂ€r har det varit plattan i mattan sen i gĂ„r 

Vi hade en lugn fredags kvĂ€ll hemma , vi Ă„t gott 
OxfilĂ© med chips och tzatziki 

(null)

(null)

Det vart sĂ„ smutt đŸœđŸ„©

PĂ„ kvĂ€llen ringde Olivia oss och pratade lite 
DĂ„ frĂ„gade vi om hon ville komma över đŸ€— 
och det ville hon och hon ville sova över igen 

Mysigt 
Hon sov ju hĂ€r natten mot torsdagen 

(null)

 Vi Fick en snap medans hon packade av Sandra  och nĂ€r vi kom sĂ„ var hon redo , 

Vi mös hemma, vi lekte och gjorde fruktsallad 

Vid 22 var hon trött sĂ„ dĂ„ Ă„kte pyjamasen pĂ„ 
Och vi gick och la oss 

Hon somnade till Pippis ljudbok men vid 00.30  till 03.30 var hon lite orolig i sömnen 
Hon knorrade och kĂ€ndes varm 
Jag trodde hon skulle bli sjuk men i morse var hon inte varm 

Hon gjorde smĂ„ ljud sĂ„ jag var tvungen att vĂ€cka henne och frĂ„gade om hon hade ont nĂ„gonstans men hon svarade nej och somnade om . 
Hon skulle ligga omslingrad runt mig sĂ„ jag fick inte sĂ„ mycket sömn men det har jag Ă€ndĂ„ inte varit bortskĂ€md med sista tiden och det Ă€r bara lyx att fĂ„ snusa pĂ„ henne . 

Mellan 3.30-8 sov hon som en stock , jag gick upp vid 6. 

NĂ€r hon vaknade sĂ„ hade vi mysmorgon och runt 10 drog vi till Farsta för shopping 

(null)

Trött tjej pĂ„ fredagskvĂ€llen 
Dockan vi köpte sist ( klara ) Ă€r med . 

I Farsta vart det shopping till Olivia , hon fick en skĂ„l, en mugg, en polisbil och 2 tröjor och ett par byxor 

(null)

Allt hon har pĂ„ sig Ă€r nytt för i dag . 

(null)

   Lunch i Farsta , vi Ă„t snitzel och Olivia Ă„t köttbullar 

(null)

(null)

vi hann med lite bus och lek ❀

I Farsta hade dom öppnat en jĂ€tte rolig second hand butik med mycket fint och det var snyggt i butiken , allt frĂ„n nytt , mĂ€rkes vĂ€skor ,  leksaker och klĂ€der 

(null)Butiken hette busfrö 
Den lĂ„g vid entrĂ©n mot ÅhlĂ©ns vid T-banan 
Den butiken vill jag tipsa om 👍

NĂ€r vi lĂ€mnade Farsta sĂ„ Ă„kte vi och storhandlade pĂ„ maxi , dĂ€r köpte vi med oss semlor och fika och Ă„kte hem till Sandra , Linton och Max och hĂ€ngde 
Max namnsdag i dag ,

Linton Ă€r jĂ€ttedĂ„lig stackarn 
Han har haft feber 5 dagar ( 40 g ) och Ă€r hĂ€ngig , slemmig och rosslig 
Han spyr kaskader och fĂ„r inte behĂ„lla ett skit 
(Söt nöt ) 
2 ggr har dom varit pĂ„ SÖS men dom gör ingenting 
Dom lyssnar pĂ„ honom och sĂ€ger att han syresĂ€tter sig bra och skickar hem honom 
Suck !!!!


Henning och Max Ă„kte i vĂ€g en stund , Sandra pulade med Linton och tvĂ€tten sĂ„ jag och Olivia somnade pĂ„ soffan , jag slumrade bara till men Olivia sov vidare och sov fortfarande nĂ€r vi gick hem. 

(null)
(null)

(null)

Bilderna pĂ„ Linton Ă€r tagna innan han vart sĂ„ hĂ€r sjuk , 
Linton har tyvĂ€rr varit mycket förkyld sen han föddes , mycket FÖRIS bacillusker som kommer hem till honom och Sandra đŸ€§

Max har ju klippt av sig allt hĂ„r och i gĂ„r rök Ă€ven stora delar av skĂ€gget 

Yeeee
JĂ€ttefint vart det 

(null)

Min fina Max ❀

Vi var vĂ€l hemma runt 14 , dĂ„ förberedde jag lite mat till veckan 

Jag kokade massa potatis som vi ska göra stekpotatis pĂ„ . 

Jag gjorde en löksĂ„s 
Den kommer fĂ„ stĂ„ minst 2 dagar för dĂ„ blir den som godast 
Det blir flĂ€sk med löksĂ„s sĂ„klart  ! 

Nu tar jag det lugnt , 

I morgon blir det tvĂ€tt, lite mer matlagning , och vila 

Jag har nĂ„got i kroppen som inte riktigt bryter ut 
Jag har kĂ€nt mig hĂ€ngig lĂ€nge men det hĂ€nder sĂ„ mycket saker sĂ„ jag fĂ„r nog kroppen att hĂ„lla tillbaka skiten 
Jag har inte tid med sjukdom nu med allt som hÀnder och sÄ vill jag inte vara hemma frÄn jobbet .

FrĂ„n och med i dag 1/2 Ă€r jag mĂ„nadsanstĂ€lld med mĂ„nadslön och alla tryggheter som kommer med det . 

Det kĂ€nns suverĂ€nt 

Veckan som kommer blir maxad , jag har saker bokat varje dag 
Jobb  pĂ„ BS och sĂ„  ska jag besöka FT pĂ„ kvĂ€llen

Kp pĂ„ tisdag och onsdag och vanliga jobbet 
Jobb Kurs hela torsdagen i kommunhuset 
Fredag vanlig jobbdag
PĂ„ lördag Ă€r vi bjudna pĂ„ en rock spelning pĂ„ en restaurang i NynĂ€shamn 
Hennings kompis spelar i ett band . 


NĂ€ nu ska jag nog lĂ€gga mig strax , vart sĂ„ sjukt trött 🌙

God natt // Maria 🌾

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0