Onsdag 15/7 & recept

Go kväll  

En bra onsdag , först jobb sen bolaget och storhandling 

På kvällen kom Max med barnen 
Vi åt korv och makaroner 

Sandra jobbade extra på Gina 

Linton är inte riktigt bekväm här hemma , han blir ledsen men det släpper väl så småningom 
💙
(null)

Mysigt att se gänget 💕

RECEPT//

Någon har frågat om mitt recept på makaroni låda 
Här kommer det 😀

- sätt ugn på 225 g

1) ta 2 pkt bacon och ett 3 pack hot shoritzo och en gul lök 🧅 
Hacka allt i önskade storlekar 
Fräs lök och korv och lägg i en oljad ugnsform 
Sen stek  bacon lite knaprig , lägg i formen 

2) koka 8 dl makaroner , häll sen ner i ugnsform ,  blanda ihop allt 
( Korv, bacon , lök och makaroner )
Salta och peppra 

3) äggstanning-  8 dl mjölk och 7 ägg rör ihop och krydda med salt , peppar och cayennepeppar om Du vill ha kryddigt  )

Häll det över makaroniröran och skjuts in i mitten av ugnen på 225 g i 45 min 

Serveras med finrivna morötter & ketchup 


(null)


   Bon apetit 🍽

Nu ska jag strax sova 

Jobb i morgon och på fredag jobbar jag bara 1.1/2 timme 
Yeeeee



Vädret kommer all leverera min första semester vecka 👌☀️🌴

Va rädda om er // Maria 🌸




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0