Ändrade planer / långt inlägg

Hej på er  👋 

Hur mår ni ??

Det är redan söndag och det har varit både en lugn helg och en helg där jag fått mycket gjort 

I fredags jobbade jag men jag slutade redan kl 11.30 
Då åkte jag till bolaget och köpte vin, jag handlade det sista inför helgen , köpte dessert mm 
Jag förberedde köttfärssåsen  på fredagen som jag skulle ha till lasagnen på lördagen 

Fredagskvällen var lugn , vi tittade på de sista 3 avsnitten av PH 


På lördagen skulle jag nämligen ha Pamela och Inger här på middag     MEN 
Pamela vart sjuk i halsfluss , super dålig 🤒 och Inger valde att inte komma då Pamela ändo  avbokade då Henning låg sjuk här hemma . 
Hon ville inte ta hem bakterier till Kaj som är i riskzon 

Jättetråkigt men sånt händer ....



Jag gjorde lasagnen ändå till mig och Henning till lördagsmiddagen och sen vart det 4 matlådor också 👍

(null)

(null)

Den vart så sjukt god 😋 

Jag hade köpt 2 flaskor rödvin men varken jag eller Inger dricker vin så jag gav bort en flaska till Max och en flaska tar jag med till mamma på fredag när jag åker till Flen 


När inte tjejerna kom så fick jag plötsligt massa dö tid över och Henning har sovit hela helgen så jag pulade med annat , bla rensade jag vidare i köksskåpen, jag städa hela skåpet under diskbänken , jag bakade bullar 
( till Kalle och oss ) 

(null)

(null)


     Mmmmmmm  nam nam 


(null)

 En sjuk gubbe 🤧

han har sovit ca 17 Tim per dygn , han vart sjuk i onsdags men krigade på och jobbade på torsdag & fredag  ändå  så han behövde sova och vila , i dag mår han lite bättre , 

I går lördag var jag ute på förmiddagen och åkte pulka med Olivia och Max , fan va det är skoj .  Jag hade nog roligare än oliven 

(null)

(null)

   Skratt &  bus 

(null)


 Mysigt , efter pulka åkningen gick vi hem hit och drack varm choklad och ost smörgåsar 

Kul att det kom lite snö för barnens skull på sportlovet 👍



I dag söndag så åkte vi hem till svärföräldrarna på morgonen , farmor Gun skulle hjälpa Henning att sy ett par arbetarbyxor som skulle ändras , det vart jättebra , 

Hon ska också hjälpa mig att sy i knappar i min rosa päls jacka och sy mina adidas byxor men hon gör det senare i veckan , det var ingen stress med det 

(null)

(null)

(null)

Alltid lika mysigt att hänga där en stund 

Gun och Jörn bor ju på ett jättefint seniorboende med världens utsikt över 
gröna Lund mm / Finnboda 
Dom har också en inomhus pool som dom och anhöriga får nyttja så i fredags åkte Max, Sandra och barnen dit och badade , Olivia älskade det .   Max och Kalle badade ofta där när dom var små . 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
 Mysigt , nu vill Olivia jämt bada där haha 

(null)

 Linton och Sandra badade inte för  dom är dåliga igen / hostiga och snoriga 

Annars da ;

Kalle kommer snart hem ❤️❤️❤️❤️🙏🙏🙏

Kalle kommer hem den 15/3 
Jaaaaaaaaa

Han har hittat en jättebilligt biljett hem från krabi i Thailand , direktflyg med Norwegian för hör & häpna 1500 kr 





Kalle, Elin och Frida. ❤️

Nu har Kalle och tjejerna lämnat Gili Trawangan och åkt till  nusa lembongan 

Det är en vacker ö på bali men målet är att åka ut till en ö utanför den ön i morgon för att utforska och strosa runt .   Dagsutflykt tror jag . 
Nu är det inte långt kvar 
Tjejerna åker hem från Bangkok Thailand den 9/3 
Så deras planer nu är att dom ska hänga runt på Bali till den 7/3 
Sen åker alla till Bangkok i 2 dagar 
Den 9/3 flyger tjejerna hem , då drar Kalle tbx till Koh Tao några dagar , ( hans favvo ställe ) 
Och sen åker han till krabi och där flyger han hem och landar i Sverige den 15/3 
Tjoho va mysigt 

Kalle, Elin  och Frida har det gött och mysigt ihop 

(null)
 
Min älskade lilleman ❤️

(null)

(null)

(null)

 Vi snappar hit och dit ❤️

Jag fick ett fint meddelande av Nathan häromdagen på instagram , det var en av killarna som Kalle reste med i Thailand och Kambodja 

Han skrev så här 

(null)


 Jag svarade att dom / han är mer än välkomna 
Kalle har fått flera nya vänner för livet . 
Så himla skoj ❤️


Saknar honom . 

Nu har jag precis gjort enchilada och gjort massa matlådor på rester 


(null)

4  matlådor med lasagne 
3 med enchilada
4 med köttfärssås och spagetti 

Och till middag blir det lövbiff & pommes 🍟

Jag ska tvätta lite nu och förbereda mitt jobb inför ny jobb vecka . 

I morgon blir det en kortare arbetsdag  då vi ska skriva vårat kontrakt till nya lgh i morgon och vi ska få välja färg och tillval mm 
om vi vill ? 
  Vi tror vi cashar tillval som tvättmaskin mm än att ta det på hyran 

Kontraktet ska skrivas på stockholmshems huvudkontor i stan 
Roligt 😃

På fredag ska vi till mamma  men  annars ser veckan ut som vanligt 


Ha det bäst nu //  Love Maria 💜🌴


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0