Göteborg


Hej vänner ❤️

Nu har Kalle åkt igen , i morse 7.30 gick tåget till Göteborg 

(null)

 Bye  bye ❤️❤️❤️
Hoppas det blir kanon dagar hemma hos Elin 
Hälsa tjejerna ♥️♥️♥️♥️



Sjuk 

Själv är det första gången jag är hemma från mitt nya jobb sen jag började där i dec , skitjobbigt !!!


Hatar att sjukskriva mig och man känner sig värdelös 

Nytt jobb betyder att man helst inte vill sjukskriva sig 

 I måndags kände jag mig risig , huvudvärk ont i nacke , lite snorig och typ hjärtklappning 

Jag jobbar inom lss med risk personer  så jag tänkte på deras bästa såklart . 
Nu kan man inte vara självisk och köra på .

I måndags skulle jag kunnat jobba enligt mig själv , inte däckad  men hängig  men  i dag onsdag mår jag sämre , jag har ont i halsen och vänster öra 
Känns som en halsfluss är på G typ 

(Dock ingen torrhosta eller feber ) 

Inget roligt i dessa tider , min chef tyckte jag skulle vara hemma hela veckan så nu vilar jag för fullt , jag var ute  i går när jag var tvungen att gå till apoteket men det var nästan folktomt så nu ligger jag här och väntar på att få må bättre 

Jag vill tillbaka till jobbet så fort jag kan .

(null)

En fråga ?

Är det någon som läser detta som har fått Corona än ?

Jag vet ingen !!!!

Och hur ska man veta när inga får ta prover ? 

Jag personligen tror på att alla ska få testa sig 
Vore mycket lättare att veta hur utspritt det är och vilka som måste hålla sig hemma 



Däremot vet jag en vän till Kalle som får sitta i karantän nu när det visade sig att 2 av hans jobb kompisar fått Corona 

Kalle har inte träffat denna vän utan han skrev det på Messenger till oss när han inte kunde komma på Kalles överrasknings fest i söndags  

Om ni vet någon 
Hur mår / mådde den personen 
Vilja symptom? 
Hur länge var den personen sjuk 

Dela gärna med er 

Jag tar allt det man läser om med en nypa salt 
Då  Jag hellre skulle vilja höra hur någon som faktiskt varit sjuka har mått ? 


Nu när jag ligger här så tittade jag på tv 
Bla bonde söker fru jorden runt 
3 avsnitt 
Ganska kul med bönder i Australien , Spanien och mosanbique ( vet ej stavning ) 

Det ska bli skoj att följa 
Jag kollade även säsong 4 avsnitt 1 på gåsmamman 

Kan ni tipsa om en bra men kortare serie som jag kan glo på 
Max 8 avsnitt 
Men jag har nog sett det mesta 😂

Va rädda om varandra 
// Love Maria 


Kommentarer
Postat av: Therese

Min syster har Corona. Hon började med torrhosta 2 dagar, sen illamående, ständig bakis-känsla,ont i halsen, diarré, sen kom febern efter några dagar och huvudvärk som vägrar ge sig. Hon har varit dålig sen i fredags. Idag mår hon lite bättre, ingen feber men ont i magen och ständig bakis-känsla i kroppen. Hostan är på väg bort också. Ej testad men alla symptom så fattar att det är Corona.
Hennes barn ( en 12-åring och en 2-åring) fick bara torrhosta samt diarréer i 3 dagar. Sen hux flux allt borta.
Hennes man fick torrhostan i några dagar, sen feber 2 dygn och nu är det borta också.
Dumt att de slutar testa folk..
Vi är helt friska och symptomfria i min familj! Jobbet och har barnen på förskola. Det är cirka 10 barn totalt på förskolan nu, resten hemma. De ringer hem vid minsta symptom men grabbarna visar inga.
Är rätt säker på att det var Corona johan och pojkarna hade i februari, alla 3 var supersjuka i nästan 3 veckors tid. Jag klarade mig konstigt nog. Det är kanske därför barnen är så friska nu menar jag, för de redan varit sjuka. Äh jag spekulerar, svårt att veta exakt vad det är för skit man har.

Serietips: Kalifat på SVT
Innan vi dör på SVT
Robinson ( om du inte redan följer det) har börjat på Cmore
Pandemi på Netflix har jag hört är bra
Atypical på Netflix älskar jag
😘😘

Svar: Ååå tack

Skönt att veta och höra från riktiga fall

Tack för tips

Kalifat har jag hört om . Den kör jag på i morgon ❤️❤️❤️
Ia None

2020-03-18 @ 15:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0