Kontrakt

Tjo folket 

Nu är måndagen över , en bra och lugn dag på jobbet . Mest samtal  

Vid 13 tiden åkte jag till stan och hämtade upp H på hans jobb och sen åkte vi in till söder och Stockholms hem och skrev vårt kontrakt 


(null)

Nu är vi med lägenhet i Årsta 
😄🙏

Inflyttning 1/6-21 
Det känns som en evighet kvar men men 
Vi kan mentalt flytta in 😂😂

Vi fick göra val av färg på väggar , färg på kakel i kök och tapet i vardagsrum 

Vi valde samma gråa färg på väggarna i kök, vardagsrum och hall!    i sovrummet valde vi en textil tapet i lite mörkare grön 

Jättefin 

Min färg som jag ville ha fanns dock inte men detta kommer bli bra , murrigt och skönt 

Vi valde samma färgnyanser överlag då det inte upplevs så plottrigt 

Sen ska vi ha en fond vägg i vardagsrummet men den väljer vi efter vårt val av soff färg 



I Köket blir det gråa långa kakelplattor och svart granit skiva och vita köksluckor och gråa väggar 

Vi hade hoppats på att få köksluckor som tillval men det var nej på det 😋

Allt utom tvättmaskin och sovrumstapet ingick men för tvättmaskin och tapeten i sovrummet betalar vi ca 7500 kr  . vi betalade 25 % i dag och resten vi inflyttning 
Perfekt 

det är alltså inget vi lägger på hyran utan vi betalar kontant 


Dom installerar  tvättmaskinen innan inflyttning så den står klar ,,,,,

Lyx 

Microvågsugn på väggen i köket  finns och diskmaskin och persienner finns . 

Nu är det bara parkeringsplatser som inte är klart
?

Vi behöver kanske 2 platser och det kan bli svårt ? 
Så  jag får överväga om jag ska ha körschema eller schema kommunalt på jobbet beroende på hur dyrt det blir att ha bil i sthlms stad 

Jag har hört allt mellan 2000-380 i månaden och jag tänker inte betala mer än 1000 per bil 


Detta kommer bli bra .

(null)

 Tog en bild på Högalidskyrkan på söder , där är både jag och Max döpta och där gick min mamma på söndagsskola  i kyrkan när hon var liten då min mamma är uppväxt i Hornstull och högalidsgatan . 


Juni 2021 blir Kalle med egen lgh ❤️



———

Kalle har varit ute på utflykt till paradis ön bredvid hand ö i dag 
Sjukt vackra bilder och filmer 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

 Nu börjar farmen , sen blir det tidig kväll 
Det är något som lurar i kroppen , hoppas inte H har smittat mig 🤒😃

All kärlek 
Maria 🥰



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0