10 maj

Hej 

Söndag redan , vart tar dagarna vägen ?

En fast forward från torsdagen 

Torsdag : jobb och fix 

Fredag : jobb, storhandling , städ och utgång 

Både jag och Henning slutade 13 så vi åkte hem och duschade och när himlen sprack upp så gick vi upp till c och tog några öl , eller  snarare ganska många 😂😂

Vi satt på nya wiki till 20 tiden , varmt och gött i solen och många roliga människor som man inte träffat på länge dök förbi så det vart mycket skratt och surr 🐝 

Vi gick förbi Max och Sandra en snabbis och sa hej 👋  på vägen hem och sen gick vi hem och tog några öl 🍺 duschade och mös 
Vi somnade inte förs 2 tiden på natten . 

Lördagen ,  vi somnade 2 och gick upp 7 
Inte mycket sömn 💤 
Dock lite bakis och trött på lördagen men ingen fara , vi beslöt att inte göra ett skit 

Vi hade soff läge hela lördagen och ännu mer glad vart vi när Kalle kom och sa att han kunde fixa middagen , han gjorde carbonara efter Paolo Robertos recept . 
Det vart verkligen supergött 

(null)

Vi tittade på tv och åt massa gott 

Vid 21 så åkte Henning med Kalle till tungelsta , Kalle övningskörde till sin kompis Micke , 
Jag gick och la mig och vaknade 7 i morse 
Jag sov i 10 timmar ( skönt ) 

Söndag : 
I dag har vi också bara varit hemma , första helgen på evigheter som jag inte rullat ut bilen 

Jag har fått mycket  gjort i dag 👍

Jag kokade massa potatis som jag ska göra stek potatis av till fläskkotletter och pepparsås 
Sen gjorde jag en biffstroganoff på rostbiff och stekte ägg mm. 

(null)


Jag har städat , storstädat toaletten , torkat golv , kl 15 har jag tvättstugan 

Jag har gjort min semester planering till mina samordnare 
( vi måste skriva ner alla våra klienter på papper med tider mm och skriva ner vilka som
Vill ha vikarier när jag är ledig och vilka som
Avstår stöd . 

Det vart 3 papper , en för varje vecka . 
Lite pyssel men nu är det klart ✅ 

Jag har 32 betalda semester dagar , jag ska ta 2 dagar nu i maj och 15 dagar i juli/aug och sen ska spara 15 dagar och hoppas på att man får börja resa snart för då drar vi 14 dagar utomlands till hösten eller runt jul .

Jag har sms at mina måndags klienter . Dom får alltid en påminnelse dagen innan att jag kommer . 

I pingst åker vi till mamma , hon fyller år så jag beställde lite presenter till henne i går på  nätet . 
Vi ska försöka grilla med mamma och Vivvi så vi får hoppas att vädret blir bra i pingst 
( men det brukar det bli )


Nu ska jag fortsätta att lata mig 

Va rädda om er // Maria ♥️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0