IBIC

God morgon , det är redan onsdag och jag har en paus på 2 timmar , jag ska inte vara i västerhaninge förs kl 12 .

Jag jobbade sent i går då jag även hade KP uppdrag efter jobbet så jag var inte hemma för 18.30 


Efter jobbet i dag ska jag hämta Kalle på jobbet Sen hem och laga lite mat . 

På fredag åker lilleman till Göteborg igen , han blir borta till den 24:e 
Dom ska ut till Elin landställe i närheten av smögen till långhelgen 

I går tisdag hade jag 2 klienter och sen hade jag ju kurs i IBIC 

Det är det nya sättet att dokumentera på 

( individens behov i centrum) 

: Jag jobbar ju heltid som boendestöd : 

Det är svårt med IBIC  🙃 men jag blev lite klokare !!!!! 😂

jag fick med en handbok på 13 sidor som stöd 

Jag får en beställning från en handläggare om en klient , ny eller en som ska få förlängning 

Då har hon skrivit massa mål som vi ska uppnå med klienten på längre tid men problemet är att handläggarna matar på med massa mål 

Det blir väldigt mäktigt 



Te x.  har jag fått en ny beställning som jag ska verkställa nästa vecka med ny klient och då har handläggaren skrivit 18 mål  på den klienten  som jag  endast ska träffa 2 timmar per månaden 

Då måste jag göra en genomförandeplan med min klient  med alla dessa 18 målen  och det kan ta tid då mina klienter har svårt med koncentration 
Vi fyller i en genomförandeplan skriftligt som jag sen ska göra i combine ( data) 

Vi ska alltså skriva i GP hur vi ska jobba tillsammans för att nå målen  så det blir mycket text om det är 18 mål 

Min kollega fick en beställning på 24 mål på
En klient 

Vad ska genomförandeplanen innehålla 

Hur ?   Hur uppnår vi målet 
Vad ?  Vad för mål, vad ska göras ?
Vem ? Vem gör vad ? 
När ?  Tillfällen dag i månaden / veckan 

Allt detta måste jag notera och sen ska GP skickas tillbaka till handläggaren för kännedom 

Huga huga 

Jag har 16 klienter som jag ansvarar för 👌 och det innebär all kontakt med handläggare och genomföra de aktuella målen 

Se till att deras akter är uppdaterade med sekretess, risk bedömning , journal anteckningar , försättsblad , rätta adresser och telefon nummer mm 


Roligt att få lära sig Dokumentation men otroligt mäktigt och massa måsten .

Jag är ju ett fan av ordning så jag mår jävligt bra när allt sköts korrekt och att man har koll på det mesta och allt flyter på , vi har både en bra chef och en bra samordnare som är grymma på att peppa och hjälpa oss så alla trivs och att allt blir korrekt gjort ! 

En bra kurs 👍👌


Nu ska jag strax äta lite lunch 🥙 

I veckan händer inte så mycket , jag vill mest ta det chill , vädret suger verkligen . 

Kallt och snö blandat regn ☔️  man får ingen större lust för att göra något 

(null)


Jag önskar er alla en fin onsdag // Love Maria 
💕💕





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0