14 november , prövotiden är över

Hej blogg vänner 

Hur har ni det ?

Kom hem för en stund sen , vi har varit i väg på ärenden sen 8.30 ( typ hela Dan ) 

Först åkte vi och Tankade bilen  innan vi åkte vidare till nacka / Finnboda 

Vi var hemma hos Gun & Jörn 
( svärmor & svärfar ) och hälsade på en stund 

Vi satt på avstånd i ute rummet då dom är väldigt oroliga för covid 

Vi hämtade Olivias och lintons julklappar till deras vägg kalender som  Gun har sytt förra året 

Linton är så liten än så han får sin  vägg kalender nästa år men han fick paket så han  får öppna när Olivia öppnar sina 1-24 dec 


(null)

(null)

  Gun har sytt en stor tavla med ram med urgulliga detaljer och paketen hängs på ringarna 
Svärmor är grym 💋

Gun hade även sytt 2 jättefina morgonrockar till barnen som dom fick i dag 
Vit & Blå till Linton 
Vit & rosa till Olivia 


När vi hade varit där så åkte vi till bilfirman som ska köpa våran Audi 
Nu är vi överens om ett pris men affären gör upp på fredag när vi får hämta den nya bilen 

( jag kan inte vara utan bil i veckan ) 

Sen var vi hemma hos Max och Sandra för att lämna alla julklappar Och morgonrockarna 

När vi var klara där så mötte vi upp Kalle som är på besök i Haninge för att köra på bilskolan 

 Efter hans körning så åkte vi till Farsta c och åt lunch ihop innan vi körde honom till tåget mot Uppsala igen 

Jag & H åt snitsel och Kalle tog köttbulle med mos 

Saknar min älskade Kalle så det gör ont 🤗


Efter stan så åkte vi till biltema, helt hysteriskt med folk 
Alla parkeringar var proppfulla 

Där ser man inte att folk är oroliga för covid 

😂😂

Vi tänkte gå in på Maxi och handla men det var kö och där stod väktare som stoppade folk för att gå in , så vi åkte till vår ICA .

Man undrar hur fullt det kommer vara i julhandeln om det är proppfullt mitt i en månad i nov 

Tror inte man ska handla den 23:e dec på löningsdagen 🤣😊

Nu har vi kommit hem , Henning tittar på golf och jag har börjat plocka fram julen 

I morgon ska H putsa fönsterna och jag ska julpynta 
Allt förutom granen 
Längtar .....

(null)


Det kommer bilder på före & efter i morgon 



Vet ni !!!!

I dag på dagen ( 14/11-18 ) så tog jag körkortet för 2 år sen 

2 års tid har gått och min prövotid är över i dag .

- Jag har inte blivit stoppad av polisen 

Jag blev dock lasrad förra veckan men dom kom aldrig efter mig , jag körde 9 km för fort på 40 väg ( puh ) 


- 1;a veckan jag hade körkort så backade jag in i fläktsystemet i garaget 
( trångt i garaget ) och den är precis bakom vår parkering ) 

det blev en lite buckla  på höger sida men annars har inget hänt med bilen på 2 år . 
Irriterande men jag kommer aldrig göra om det 🙏😂😂


nu behöver jag inte vara lika nojig för att behöva göra om allt . 

Vet ni att när jag var på halkbanan 2018 och gjorde min halk utbildning så bestod 60 % av alla elever som var  där dom som förlorat sitt körkort under prövotiden ( 2 år ) som fick göra om allt 

Risk 1
Risk 2
Teoriprov 
Uppkörning 

Stackars dom ..........

(null)


 Nä  nu ska jag ta kvällen och mysa ner mig i soffan 

All kärlek // Maria 💕


Kommentarer
Postat av: Susse

Grattis på 2årsdagen me körkortet o friheten 😃

Svar: Tack Sussie🤟🤟
Ia None

2020-11-14 @ 20:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0