24/11 & digitala möten

Hej 

Hur mår ni i det här fruktansvärda vädret 
Så mörkt och trist 
Jag är Ständigt trött 😴 


Nu i covid tider så blir nästan alla mina jobb möten digitala 
Jag tycker det är jätte smidigt 

Teams 

Dom som bjuder in till mötet , tex LSS handläggare  , wemind , mini Maria eller chefer  skickar en länk som vi klickar på 

- delta i mötet 

Sen kopplas vi alla upp på skärmen på små bilder så alla syns 
Sen klickar man på en hand om man vill ha ordet och man stänger av mikrofonen om man   Inte pratar  och sätter på Mick 🎤 om man får ordet eller vill prata . 

I dag var vi 10 st på mötet . 
Det funkar verkligen superbra 

I måndags hade jag ett uppföljningsmöte digitalt och på torsdag har jag ett nytt digitalt möte .

Jag tror faktiskt detta sätt att lösa möten på kommer att kvarstå i framtiden efter pandemin 
Samma sak för många som jobbat hemifrån 

Vad tror ni , kommer vi någonsin återgå  till det normala med möten och ha sina arbetsplatser  på kontor  ?

Jag har hört många företag som eventuellt vill fortsätta sponsra personer att jobba hemifrån för då slipper man massa lokal kostnader mm

Vi får se hur det blir 

Jag är i allafall FÖR  digitala möten , det spar mycket tid . 

Bra jobb dag , jag har även hunnit med storhandling och städning hemma och till middag lagade jag lax ! 

Nu är jag lite trött , sov endast 5 timmar i natt pga smärtor i ryggen ( lungan / revben ) 

Men det är bara att kämpa på 
20 arbetsdagar kvar och exakt 4 v kvar till julafton 

Hittills har vi köpt 5 julklappar ,  men många återstår 
Linton är helt klar ✅ 

Har ni börjar med julklappar ? 

// love Maria 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0