26-29 nov

Halloj 

Verkligen fullt upp hela helgen 🤪

På fredagen åt vi god middag och så gjorde vi vår 1:a  julskinka 
Så himla gott 

(null)

(null)

(null)

(null)


Lördag :

Vi hade en skön lördagsmorgon med varm choklad och skinksmörgåsar till frukost 

Vid 9.30 åkte vi mot barkaby . Vi ville titta på möbler på Bla.  trademax och chiili 

Men vilka jävla skit möbler 
Sämst kvalite och tråkiga möbler 

Vi hittade ingenting där !!!

Vi gick in på dollarstore också ,  vi skulle bara köpa duschkräm typ men det slutade med att vi köpte saker för 500 kr 

Godis 
Julklappspapper 
3 julklappar 
Hygienprylar
Tejp 
En borste & skrapa till bilen mm 

När vi var klara i barkaby så ville jag åka förbi länna möbler , 
En stor miss

det visade sig att det var sjukt dyrt där 

Jag hittade 2 saker jag tyckte mycket om 


En super mysig fårskinns fotölj med pall  och en jättefin lampa 

Jag sa till Henning att jag ville ha fotöljen så då kollade han prislappen 

Han sa

-  vi kommer inte köpa den , vet du vad den kostar ?

Jag gissade på typ 3000 kr

Men priset var 😩😩

(null)

(null)

(null)

  Totalt ca 68000 kr 

Noppe Noppe 🤔

Sen hittade jag en lampa som jag suktat lite på ute på nätet 
Ser typ ut som en stor solhatt 

Den kostade 10.000 kr 

Oooops 

Jag kommer inte ens ha råd med lampan 
Hahaha 😛 

Nä  det blir det inga möbler på Länna möbler 

Vi tror vi har hittat köksbordet vi vill ha  på Mio men vi avvaktar lite 

Vi har ju köpt en nougat färgad soffa  så jag har kikat på en blå matta  och lite olika fotöljer 

Brunt och blått är snyggt ihop 

(null)



(null)


Vi kommer nog ändra oss 1000 gånger innan flytt 🤣

På vägen hem så åkte vi förbi lägenheten 
( nya ) 

Alltid skoj att se hur långt dom kommit 
Nu hade dom börjat med vårat balkongsräcke 

(null)

Vår port och vi ska bo på 4:e våningen till vänster 
Högst upp 🆙 



 vi var hungriga när vi kikat klart på möbler så mötte vi upp Max och barnen på donken 

Vi åt lunch och sen åkte vi hem hit 
Mysigt 

Henning & Linton somnade i soffan och vi andra chillade bara 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Plattan i mattan 😮


Söndag :

I morse vaknade jag kl 6 

Jag skulle ha tvättstugan och sen skulle jag baka saffransbullar 

Vid 7.30 ringde Max 

Han frågade om Olivia kunde vara här för dom behövde åka in till SÖS med Linton 

Linton har jätte  jobbig hosta / falsk krupp så dom kollade upp honom på sjukhuset 
Linton har hostat hela natten med noll sömn 

Han fick inhalera och så fick han alvedon 
Extra stark dos 

Medans dom checkade av Linton  på SÖS så var Olivia här hemma . 

Vi lekta , tvättade , bakade och var och handlade 

(null)

(null)

Olivias egna bullar är på fatet 

När Max , Linton och Sandra kommit hem från SÖS  så vilade dom ett tag , sen gick vi upp dit med Olivia och hade adventsfika tillsammans med dom . 🕯 

(null)

  Olivias  Nisse hade flyttat in under natten 
🎄
Hon var så glad när hon vaknade 

Han hade självklart busat med Olivia och skrivit ett brev till Olivia 

Nissen hade bla tagit Olivias tomtar under natten 🎅🏻 

(null)

   Adventsfika 

(null)

(null)


    Nu har vi precis lagat mat 

I kväll blir det bacon lindad fläskfilé och potatis 

Nu ser jag fram emot en lugn kväll 

En ny jobb vecka väntar 👌

All  kärlek // Maria 🌸🌸🌸





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0