13/9

Söndagen är snart över 😏

Full fart Med jobb i dag 

Vid 8.30 åkte jag och träffade min första brukare 
Vi var i Tyresta by 

Sen åkte jag och mötte min 2:a brukare  i V-H 
Vi var och handlade på maxi och sen lämnade vi varorna i V-H  och sen släppte jag av Hen i Jordbro innan jag åkte hemåt 

Hemma har jag små fixat lite och gjort en löksås  🧅 tills i morgon  och en lövbiff sås tills i kväll 

Det vart spagetti och lövbiff sås till middag 

(null)

Jag fräser lövbiff och häller i en gryta 
Fräser 4 vitlöksklyftor och 2 gula lökar och lägger i grytan 

Häll i 5 dl grädde
Häller på kalv buljong , ca 2-3 msk 
1 köttbuljongtärning
Lite tomatpuré ( 3 msk ) 
Mycket chiliflakes 
Salt 
Peppar 
Lite socker 

( tror  inte jag glömde något ) 


I morgon som sagt blir det stekt fläsk med löksås
😊  längtar 

Kalle kommer strax från Göteborg , han har varit på kräftskiva 
Han skickade en rolig bild i går på snap så hoppas dom har haft roligt 🥰
Men det brukar dom ha . 


I morgon är det jobb igen , fullt drag fram till jul nu 

Precis 100  (💯)  dagar kvar  tills jag går på julledigt i dag faktiskt 

Dags att fundera på julen snart , vart är vi i år ?
 Förra året var jag, Henning och Kalle hos
 M & S på fm sen gick vi hem och mös och dom andra åkte vidare till Sandras familj 
Vi brukar ju splittras innan Kalle Anka  , i år vet man ju inte ens om Kalle kommer fira med oss eller med Elins familj 


Först halloween i nov sen börjas det pyntas i affärer och julmusiken kommer terrorisera oss 

😄🤣🤣🤣

Ja ja    Just saying 


// Love Maria 🥰




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0