Kom och åkte

Hej 👋 

Nu var det ett par dagar sen jag var här  !!

jag startade ett blogg inlägg i går men allt försvann!!  Då ruttnade jag ! 

 Blogg.se strular lite ,  det är inte första gången det händer att sidan stängs ner och allt försvinner 

Vad har jag gjort da ?

Jobbat i vanlig ordning 
I tisdags hade vi vårt första APT efter alla semestrar 
Mötet var jättebra 
Vi fick massa beröm av chefen för vårt arbete i sommar och under Corona tider 
Vi fick 500 kr var som tack 🙏 

Vi på BS har klarat covid bra , väldigt lite smitta bland klienter och endast 2 personal som varit sjuka i covid .

I går hade team 1 & 2 möte 
Vi jobbar med Asperger, autism, OCD, Adhd, add mm. 

Sen har vi team 3.4 och 5 som jobbar med social psykiatri och missbruk  ,  vi brukar hjälpa varandra med vissa ärenden men annars jobbar vi i våra team .

I tisdags kväll hade jag och min samordnare möte med en ny klient så jag var inte hemma förs 18. 


Kalle! 

Nu har Kalles Elin kommit in i sin lgh i Uppsala , hon och Kalle var och handlade möbler med Elins pappa i lördags och i söndags satte dom ihop alla möbler och Elins pappa satte upp lampor mm. 

(null)

(null)

 Innan dom började inreda , 🤩

Det är ett vardagsrum, kök, sovrum, badrum och hall 

Studentliv 




Det vart jättefint när allt var klart i söndags  sa Kalle .
Han ska FaceTimea någon dag så vi får se 🙂😊

I måndags morse tog Kalle 05.50 tåget från Uppsala till Sthlm för att jobba och vara hemma denna vecka och Elin skulle starta skolan 

Men i går tisdag så kom Kalle hem från jobbet och sa att han tagit ut 3 dagars komp  så han åkte till Uppsala igen 

Jaha 

Hej och hej då da ......😂😂


Jag fattar att han vill vara där och Elin vill ha honom där nu när allt är nytt i Uppsala 

Det slutar nog med att Kalle flyttar dit om han får jobb och allt funkar mellan dom ♥️


Jag har vant mig nu att inte ha Kalle hemma , jag har inte sett honom många veckor sen januari 
Saknar honom och våra stunder som vi kunde ha ibland ❤️💙
Min minsta som snart lämnar boet 

Nu är jag och Henning själva 
Båda barnen är hemifrån och Sune som gick bort i Januari 😔
Det är Tomt och lite sorgligt  !!   
men nu är det vår tid .......


I dag onsdag kom jag  hem vid 13 tiden , jag tänkte att jag skulle åka hem och vila en stund men NEJ NEJ 

Jag åkte och storhandla , bolaget , apoteket och jag kom hem och klippte gräset , städade, tvättade, bytte dukar , städade badrummet och lagade god mat 
Nytt enkelt recept 

(null)




(null)


 Det vart jädrans gott ....
Jag dubblade dock grädden , bacon och senapen 

Allt i en gryta , sen knaperstekte jag baconet och la i grytan tillsammans med gräslök och puttrade i 15 min 
Till det serverade jag klyftpotatis 


I morgon torsdag är min längsta dag 
7.50-18.30 

Kämpa kämpa 

2 dagar kvar sen semester och middag och lite party på lördag 

Hoppas ni mår bra ?  Ser ni fram emot hösten ?

All  kärlek //  Maria 

















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0