Söndag 27/9 , Årsta & Linton 1

Hej 👋 

Vad hände med helgen ? 

Vi kör från torsdagen 

Torsdag : Jag jobbade från 7.30-18.30 
Dagen gick i ett , träffade bla.en ny klient 
På vägen hem så hämtade jag  pizza hut 🍕 

(null)

  Kraftig dimma när jag åkte på morgonen 

(null)

   Pepperoni lowers 🍕 min favvo 


Fredag : 

Morgon promenad i Tyresta kl 6 
Hem och klippte gräset och planterade mina Ljung 
Städade
Åkte och jobba 
Jag kom hem vid 13 och duschade och mötte H 

Vi hade bestämt att åka kommunalt in till Årsta och titta runt i vårat nya område vi ska flytta till .

Vi tog pendeln till Årsta berg sen var det 2 stationer till vår station valla torg 

(null)

(null)


Från stationen är det 60 m till vårt nybyggda hus !

Vi vart överraskade när vi kom för nu hade dom börjat täckta av alla bygg ställningar så nu såg vi fasaden och dom höll på med våra balkonger 

(null)

(null)


 Vi ska bo på 4:e våningen på det vita och balkongen till vänster 😜

Det lilla fönstret är sovrum , det stora är vardagsrum och balkongdörr är utgång från köket 

Nu  längtar vi ännu mer , vi pratade med en bygg kille och han sa att dom börjat lägga parkett i vår lgh så det händer grejer 🙏

Nu är det endast 8 månader kvar  men från början skulle vi ha flyttat in 1/2-21 men det har blivit försenat 

När vi var klara vid huset så gick vi upp till Årsta torg , det tar 3 minuter , vi besökte några mysiga restauranger 
En favorit är smörrebröd 
Restaurangen ligger precis vid torget och Ica butiken  och uteserveringen ligger i olika etapper och små kryp in 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Lite dåliga bilder då solen sken rakt emot mig 
Vi hade dunder väder i fredags 

Vi tog en promenad runt lite kring torget  och sen Promenerade vi upp mot gullmarsplan för att vi skulle röra oss hemåt 

MEN 

Bara 10 min från vår lgh hittade vi ett jätte mysigt ställe 
Det var som en hylla med några restauranger och Thai massage och hår salong mm 

Vi fastnade såklart 😜😂

Vi satte oss på ett crêpe ställe 
Se bild 

(null)

Dom serverade massa olika crêpes och stället var såååååå mysigt och personalen var jätte trevliga så här fastnade vi några timmar 

Detta kommer bli en favorit framöver 

(null)

 Jag älskade deras inredning , både i restaurangen och på toaletten 

Dom hade även en lekhörna för barn 


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


När vi var klara på creperiet så gick vi till grann restaurangen och åt god mat 

Då var vi hungriga 

(null)

Hennings mat 

(null)

(null)

   Min mat 

(null)


(null)

Sen avslutade vi med en varsin drink 

Vi promenerade vidare mot gullmarsplan 
Och tog bussen hem
Vi avslutade med en öl på nya krogen i bb c  där träffade vi Micke navarro 

En vän sen 18 år tbx 

Micke var på G kan man säga 🤣 bra på arslet 

(null)

Micke och hans bror matte är goda vänner sen många många år tbx 
Matte månar jag om lite extra . 



Hela fredagen hade jag sån sjuk huvudvärk men jag krigade på  så när vi kom hem på kvällen så somnade jag i soffan och vaknade på natten , Henning hade lagt på mig filt och tänt värme elementet så det var mysigt 

Hela dagen och kvällen i Årsta var så lyckad 
Det känns så bra 
Där kommer vi trivas 

På fredag kvällen så kom Elin och Kalle hem också 
Kalle jobbar helg 


Lördag :  
Jag går upp 6.15 , jag kör Kalle till jobbet strax innan 7 
Sen åkte jag och handlade och mös hemma innan det var dags för lintons 1 års kalas 🎈 

Älskade fina Linton 

(null)

  Grattis älskling  💙💙💙💙🎈🎈🎈🎈


(null)

 En ny bil i födelsedagspresent 

(null)

    Vackraste paret  💕💕💕

(null)

   Vi köpte en vinteroverall till Linton 

Han fick mycket fina presenter 🙏

Alla barnen som var där  fick leta godis gömmor 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

    Det sötaste och finaste jag vet 🌸💕


(null)

(null)

(null)


    Sandra hade bakat så mycket gott 

Efter kalaset gick vi hem till Elin , Elin är förkyld så hon hängde inte med upp till Max 
Strax efter kom Kalle hem från jobbet 

Hela lördags kvällen softade vi hemma och kollade  below deck mediteranien ( vet ej stavning)  C More .  Reality serie


I dag söndag ska jag jobba 

Jag gick upp 7 , nu tvättstugan sen jobb och storhandling och lite matlagning 
Ingen vila 🙃🙃

Jag önskar er en fin söndag // Love IA 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0