Min söndag

Jag och Olivia har sovit gott , hon vaknade upp som en solstråle som vanligt 

(null)

Vilken sov stil 🤣🤣  

jag skulle åka och jobba vid 8.15 i Haninge så jag lämnade hem henne samtidigt . 

Olivia är 3.1/2 år ... och hon är så skön , rolig och smart . 

I morse när vi skulle åka hem så frågade jag henne om hon ville lyssna på Pippi Långstrump i bilen men då svarar hon 

- jag vill lyssna på musik , ta Alesso...

Haha , vilken 3 åring säger så 
Hon diggar det vi lyssnar på . 

I går kväll när vi satt och målade säger hon alla färger på paletten på engelska  med perfekt uttal . 

Grymma unge . 

Vår andra lilla stjärna hade inte samma tur i dag .  När jag lämnat hem Olivia och åkt och jobbat så halkar Linton på en leksak och ramlar bakåt och slår i huvudet . 
Han tuppar av och himlar med ögonen . Sandra och Max ringde ambulansen direkt och dom kom på 5 min . Det vart en hjärnskakning. 

(null)

   Lilla Älskling 💜💜💜

Jag och min klient var i Tyresta by 
Det var jättefint väder.

(null)

(null)

Efter jobbet så hämtade jag Henning , vi åkte till Adidas outlet. 

Det fanns massa snyggt. 

Jag köpte 1 par byxor och en tröja och Henning köpte också 1 par byxor och en tröja och sen vart det lite till barnbarnen.

När vi kom hem så satt det en lapp vid vår dörr

Till Maria & Henning 

. På kuvert stod det stadsmissionen men ändå handskrivet till oss med våra namn 

Både jag och Henning sa att nu ska dom tigga pengar igen 

MEN 
När vi öppnar så visade det sig att det var från en gammal vän och granne som vi bott nära i Haninge i många år . 
Vi har inte setts på 17 år kanske 🤔 

Hon hade nämligen sett oss flytta in för hon bor i huset bredvid oss och har sitt köksfönster mot oss. 

(null)

 Älskade Irene ( irre )  en riktig krut kärring med skinn på näsan !
Hon är äldre än mig ,  man kan prata om Allt med henne . 

Hon Säger alltid det hon tycker och är fullkomligt rak på sak . 
Älskar hennes stil ....

Jag ringde upp henne efter jag sett brevet  och hon bjöd över mig nu på eftermiddagen.  
Vi kramades länge . 

Vi fastnade över 2 timmar hemma hos henne och då rörde vi bara vissa samtal på ytan. 
Så roligt att höra vad hon pysslat med under alla dessa år . 
Hon har bott i Årsta i 7 år . 

Vi ska höras igen mot helgen för nu jobbar hon 5 nätter i rad . 
Det kommer bli mycket surr med den donnan

Hon frågade massa saker om vad vi pysslar med sista åren , om gemensamma tidigare vänner / grannar och sen frågade hon om jag vill bli hennes promenad sällskap när vi hinner .

Hon har jobbat på stadsmissionen i 35 år med missbruk och härbärge på Medis och nu på Flemminggatan . 

(null)


Skumt att vi stött ihop igen som grannar . 
Huset mitt emot mig längst ner bor hon nu 
👍

Jätte kul 🤩 

Nu har vi en lugn söndags kväll och i morgon börjar en ny jobb vecka .

// Love Maria 💜








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0