7/2

7 februari redan , tiden springer i väg och det är  svinkallt 🤣  

7 veckor kvar iinnan vi lämnar Haninge. 


I går lördag var jag och H till Årsta och nya hoodsen. Vi skulle reka några saker .

Efter det åkte vi och handlade och sen åkte vi hem för att ta  en slö lördag .....


Jag lagade en favorit i repris till middag 
Fylld kycklingfilé med pestopasta 

(null)Smutt 

I helgen började vi med en ny serie på HBO

Your Honor 

Superbra  men otroligt frustrerande och den säger ganska mycket om att man gör allt för sina barn 

Det är en serie på 10 avsnitt men endast 8 har släppts så nu får vi vänta på de 2 sista avsnitten 🙏

Vid 19 tiden i går ringde Olivia , hon vill komma hit och sova så vi hämtade henne . 

Vi mös i soffan men kl 20.30 så var hon trött så vi la oss i sängen och lyssnade på lejonkungen På ljudbok .

jag tror Olivia somnade på 3 sek efter hon sa  - farmor jag vill hålla om dig och ligga nära 
Sen sa John blund natt natt 💞

(null)

I natt sov vi båda som stockar 

(null)

Jag vaknade 6 i morse och då hittade jag Olivia  som en liten boll under täcket . 

Vi har kallt i sovrummet , älskar att ha kallt i rummet och mycket täcken . 

Olivia vaknade kl 7 då vart det frukost , dusch , tandborstning mm 

(null)

      Farmor och Olivia forever 💖💖💖💖


Jag lämnade Olivia vid 11 tiden och sen gick jag hem för att förbereda middagen 

Steka potatis och Henning panerade snitzel 

(null)

(null)

(null)
 

Middag panko panerad fläsksnitel med stekt potatis , ärtor och citron 

Men 

Vi gjorde en rödvinssås i går från grunden 

Min första rödvinsås på 51 år  och den smakade blä 
Så den serverade vi INTE till vår middag i kväll 


Jag berättar mer i morgon för nu är jag trött
Men om någon av er läsare är duktiga på rödvinssås  så skriv gärna ett recept och vad man ska tänka på ? 

Jag var till och med till bolaget i fredags och köpte en liten flaska rödvin  men det sket sig ändå med såsen  eller så är det jag som hatar  smaken av rödvin ?


Ja ja 

Nu är det natt natt och ny vecka som kommer 

//Love Maria 💞




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0