Vilka är vi ?

Hej 

Tänkte göra en liten presentation av dom personer  som syns på min blogg  för er nya läsare 

Vilka är vi ?

  familjen annorlunda 🥰




(null)
 
Jag , en  51 årig tjockis som bor i Haninge sen 29 år men flyttar till Årsta / Enskede i mars 
Jag har haft min blogg i många många år 

Mitt första inlägg var i juli 2009 ( 12 år ) 


Jag har 2 olika diagnoser , bla ADHD 
( extra växel i livet )

Jag har en underbar sambo och 2 barn ,
 2 svärdöttrar och 2 barnbarn 

Jag jobbar som boendestödjare i Haninge kommun och kontaktperson 

(null)



Jag har även 3 uppdrag från kommunen som kontakt person åt 3 klienter  så jag jobbar ca 6 dagar i veckan 


Jag har jobbat med människor i hela mitt liv , 

Jag Började jobba när jag var 16 år 

Jag trivs med livet just nu ,  älskar mitt jobb och ser jag fram emot flytten i mars 

Det jag längtar mest efter just nu är att få resa och solen ☀️


sorgen med flytten från vår 3:a i Haninge  är att skiljas från Kalle på riktigt 😔

Han fick behålla den här lägenheten om han ville men han valde att vi sa upp den . 

Vi bor ju fortfarande ihop till och från men i mars blir det ett stort avstånd mellan oss 
Uppsala - Stockholm
Eller 
Göteborg- Stockholm 
😔😢 det känns hårt i mamma hjärtat 

Min andra son Max med familj bor ju kvar här i Haninge så dom kan jag träffa lika mycket som nu .

(null)



Min son Max som blir 29 i år 
Han jobbar på skola i Vendelsö och bor i Haninge 
Bilden tagen när han och Sandra reste i Asien 

(null)

Min svärdotter och Max tjej Sandra ♥️
Hon fyller också 29 i år 
Hon jobbar på Maxi , jobbade tidigare på Gina 

Max och Sandra har varit tillsammans i 15 år 
( osäker ) kan vara längre , dom har 2 barn ihop 
Olivia 3 år och Linton 1 år ( blir 4 och 2 i år ) 



(null)

(null)


Min son Kalle som nyss fyllt 23 , Kalle bor delvis hemma i Sthlm men pendlar och bor mest med sin  tjej Elin i Uppsala eller Göteborg 
Han jobbar på Dagab i jordbro 

När vi flyttar i mars så flyttar han ihop med Elin på heltid 


(null)

(null)

Min svärdotter Elin är Kalles tjej ♥️

Elin är från Göteborg och pluggar just nu 5 år i Uppsala till Civilingenjör 

dom bor där men nu är ju alla hennes studier på distans så hon befinner sig i Göteborg hos sina föräldrar eller här i Sthlm hos oss mest för att underlätta för Kalle som jobbar i Haninge .

Kalle och Elin träffades för ett år sen i Asien 

Kalle var ju själv i Asien i 3 månader 

Jan -mars 2020
 Elin reste med sin vän Frida och dom stötte på varandra 2 ggr under resan och  bodde och hängde ihop  och där blev Kalle och Elin ett par .  

(null)

    Elin      Kalle        Frida   👊

♥️


Mannen i mitt liv 

(null)

(null)

Min älskade Henning 💋🙏

Henning blir 52 i februari  och vi var tillsammans första gången 1983 
( ungdomskärlek) 

Vi träffades igen 1993 och har hållit ihop sen dess, det har varit mycket turbulens till och från men nu är vi så starka ihop och jag tror vi håller livet ut 🤣♥️ inget bäst före datum 
Hahaha 

nu har vi varit tillsammans i 28 år  

Världens bästa kille och papps till grabbarna 

Henning jobbar som mark arbetare på SVEAB

Vi älskar samma saker .......  framför allt att resa och njuta av livet 

Vi får alltid frågan om varför vi inte är gifta eller gifter oss 
Svar : Vi känner ingen stress .  Förhållandet blir inte bättre pga av ett bröllop 🤣🤣

Kanske någon gång men vi har inte ens pratat om det . 


Mina små liv :

(null)

 Mitt första barnbarn Olivia 
Blir 4 år 2021 

Hon är min stora kärlek 💓 
Vi är väldigt tighta , hon brukar sova här minst  1 gång i veckan och hon ger sån glädje , vi har ett speciellt band .  Hon är lika busig som sin farmor 


(null)

Våran fina söta roliga kille Linton som blir 2 år 2021

Linton har varit väldigt mammig  och nu pappig men det börjar släppa och vi får mer och mer kontakt med honom 

Han är alltid så glad 

Snart dax att han börjar hänga mer med oss 

Linton började på förskolan nu i Jan och det går superbra 💚💙👊




(null)

 Linton     Sandra    Max     Olivia 


Detta är min närmsta familj 

Min mamma bor i Flen . Jag har inte träffat henne på länge pga covid men vi pratar i telefon ett par ggr i veckan 

Jag har 2 syskon . 

Jag skriver mest om min vardag och familj i bloggen 
( dagbok ) för familjen  när jag inte skriver mer 

Just nu blir det en del skriverier om den kommande flytten 

Det var lite om oss .

Önskar ni att jag skriver om någon speciellt så skriv det i kommentarsfält 


// Love Maria ❤️





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0